Paríž 20. februára (TASR) – Francúzska sieť hotelov Accor zaznamenala za minulý rok stratu takmer 600 miliónov eur, pod ktorú sa podpísal predaj americkej nízkorozpočtovej siete hotelov Motel 6. Spoločnosť zároveň oznámila, že plánuje spustiť program znižovania nákladov, ktorý by mal najväčšej hotelovej sieti v Európe priniesť do dvoch rokov úspory za 100 miliónov eur. Informovali o tom agentúry Reuters, Bloomberg a na svojej stránke agentúra AFP.
Spoločnosť dnes uviedla, že za minulý rok evidovala čistú stratu 599 miliónov eur. Bez započítania mimoriadnych položiek však výsledok bol podľa firmy celkovo dobrý. Ako uviedla, ak by sa do výsledkov nezahrnul predaj siete Motel 6, dosiahla by zisk na úrovni 80 miliónov eur.
Zisk pred úrokmi a daňami dosiahol 526 miliónov eur oproti 515 miliónom eur v roku 2011, čo je v súlade s vlastnou prognózou v rozmedzí 510 až 530 miliónov eur, ako aj v súlade s odhadmi analytikov. Tržby vzrástli oproti roku 2011 o 1,5 % na 5,65 miliardy eur.
Accor dnes opätovne potvrdil, že bude pokračovať v stratégii, v rámci ktorej chce čo najrýchlejšie expandovať na rozvíjajúcich sa trhoch a zároveň väčšinu hotelov prevádzkovať prostredníctvom hotelovej franšízy a manažérskych zmlúv. Reformujúce sa trhy by sa do konca roka 2016 mali na zisku pred úrokmi a daňami podieľať zhruba 50 %. Na porovnanie, v roku 2011 to bolo približne 15 %.
Čo sa týka zmeny stratégie v prevádzkovaní hotelov, do rovnakého termínu by hotelová sieť chcela prevádzkovať na základe hotelovej franšízy približne 40 % hotelových izieb a ďalších 40 % prostredníctvom manažérskych zmlúv. Momentálne je to okolo 56 %.