Miami 13. februára (TASR) – Americký reťazec rýchleho občerstvenia Burger King dosiahol v 4. kvartáli 2013 väčší, ako očakávaný zisk, za ktorý vďačí svojim zámorským prevádzkam, a tiež ponuke nových produktov. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Zisk Burger King, v ktorom má väčšinový podiel brazílska investičná spoločnosť 3G Capital, za tri mesiace do konca decembra 2013 vzrástol o 37 % na 66,8 milióna USD (48,85 milióna eur), čo predstavuje 19 centov na akciu, z 48,6 milióna USD, alebo 14 centov na akciu v rovnakom období 2012.
Po očistení od jednorazových položiek dosiahol Burger King v 4. kvartáli 2013 zisk 24 centov na akciu, zatiaľ čo analytici očakávali zisk v priemere 23 centov/akcia.
Tržby spoločnosti od začiatku októbra do konca decembra pritom klesli o 34 % na 265,2 milióna USD. Dôvodom bol predaj zhruba 360 vlastných prevádzok Burger King franšízovým spoločnostiam. To sa negatívne odrazilo na tržbách, pretože obrat týchto prevádzok sa už nezapočítava do príjmov Burger King, ktorý od nich dostáva len licenčné poplatky.
Spoločnosť Burger King Worldwide mala na konci minulého roka približne 11.000 prevádzok v 86 krajinách sveta.
(1 EUR = 1,3675 USD)