Služba YouTube, ktorú vlastní spoločnosť Google uvádza, že vymaže videá, na ktorých si ľudia vkladajú do úst nebezpečnú jedovatú látku. Takýto typ videí sa stal populárnym medzi mládežou na internete a zároveň vyvolal mnohé reakcie a upozornenia na nebezpečenstvo tohto konania.
“Pokyny pre komunitu YouTube zakazujú nahrávať obsah, ktorý povzbudzuje k nebezpečnej činnosti, ktorá napríklad predstavuje riziko fyzického poškodenia alebo poškodenia zdravia,” uviedol hovorca Google vo vyhlásení. “Pracujeme na tom, aby sme rýchlo odstránili označené videá, ktoré porušujú naše pravidlá.”
Spoločnosť Facebook tiež odstránila príspevky z jej platforiem vrátane služby Instagram. Hovorca spoločnosti povedal pre CNN: “Nepovoľujeme propagáciu sebapoškodzovania a odstránime takéto príspevky, keď budeme o nich informovaní.”
Uviedol, že najmä deti neúmyselne jedia toxické kapsule, čo vedie k otravám. Vyzýva rodičov, aby takúto drogériu držali mimo dosahu detí. V niektorých prípadoch si deti môžu takéto výrobky zmýliť s cukrovinkami.
Nový trend ako sa zviditeľniť
Séria nebezpečných videí sa vystupňovala v uplynulých týždňoch, keď explodovala kampaň s hashtagom #TidePodChallenge, čo viedlo Americké združenie toxikologických centier na vydanie oficiálneho upozornenia.
V prvých 15 dňoch tohto roka organizácia dostala rovnaký počet hlásení o úmyselnom požití pracích prostriedkov medzi tínedžermi, ako tomu bolo v celom roku 2016.
“Nedávny trend medzi dospievajúcimi, ktorí jedia kapsule – a nahrávajú videá na rôzne internetové platformy, vrátane webových stránok na zdieľanie videa, sociálnych médií a vlogových platforiem – spôsobilo značné znepokojenie v Centre na kontrolu jedov”, uviedla v utorok asociácia.
Spoločnosť Tide, člen skupiny Procter & Gamble (PG), uviedla pre CNN, že “nič nie je pre nás dôležitejšie ako bezpečnosť ľudí, ktorí používajú naše výrobky”.
“Sme veľmi znepokojení rozhovormi týkajúcimi sa úmyselného a nevhodného používania tekutých pracích prostriedkov spolupracujeme s poprednými sieťami sociálnych médií na odstránení škodlivého obsahu, ktorý nie je v súlade s ich politikami,” povedal zástupca spoločnosti.
Nie je jasné, ako toto šialenstvo začalo. Niektoré správy naznačujú, že táto myšlienka vyrastala z online vtipov, ktoré prezentovali, ako chutne tieto kapsule vyzerali.
Spoločnosť P&G dúfa, že zapojenie celebrít pomôže pri riešení problému. Profesionálny hráč amerického futbalu Rob Gronkowski počas víkendu vystúpil v oficiálnom videu Tide, ktoré už má milióny zobrazení na Twitteri. “Čo sa to sakra deje, ľudia, používajte Tide na umývanie, nie na jedenie,” hovorí Gronkowski divákom.