Londýn 14. december 2017 (HSP/irozhlas.cz/Foto:TASR/Matt Dunham)
Na Rusko sa zo všetkých strán valia obvinenia o ovplyvňovaní – či už prezidentských volieb v Spojených štátov alebo vystúpenia Veľkej Británie z Európskej únie. Vyšetrovanie samotného Facebooku ukázalo, že realita je iná
Z interného vyšetrovania sociálnej siete Facebook vyplýva, že Rusko sa nesnažilo ovplyvniť britskú kampaň pred minuloročným referendom o zotrvaní Spojeného kráľovstva v Európskej únie, píše český portál irozhlas.cz. Facebook zistil, že Rusko sa verejnú mienku pokúsilo formovať prostredníctvom troch reklám v cene necelého eura (72 pencí). Tieto reklamy počas štyroch dní, kedy boli prístupné, videlo menej ako 200 Britov.
Facebook začal interné vyšetrovanie aktivity ruských účtov na žiadosť volebnej komisie, ktorá požadovala informácie o všetkých prípadoch možného ovplyvňovania volebnej kampane. Vyšetrovanie sa sústredilo na identifikáciu činnosti účtov na sociálnej sieti s väzbami na ruskú Agentúru pre výskum internetu. Tá je považovaná za predĺženú ruku ruskej vlády, píše český portál.
Ruská Agentúra pre výskum internetu si podľa predchádzajúcich zistení Facebooku objednala reklamu v hodnote viac ako 100-tisíc dolárov prostredníctvom falošných účtov. Pomocou reklamy sa krajina mala snažiť ovplyvniť náladu Američanov pred minuloročnými prezidentskými voľbami. Rusko trvá na tom, že sa voľby v USA ani referendum v Británii nesnažilo manipulovať.