Bratislava 17. septembra (TASR/HSP/Foto:TASR)
Neúplné informácie priniesli Tatrabanka a Telefónica
Informácie, ktoré spotrebiteľa uvádzajú do omylu i neadekvátne použitie nahého ženského tela pri propagovaní svojich služieb. To boli priestupky proti Etickému kódexu reklamnej praxe na území SR, ktoré zistila vo štvrtok (12. 9.) Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR).
Komisia na svojom siedmom tohtoročnom zasadaní riešila 16 podnetov. Porušenie etických princípov zhodnotila komisia v piatich prípadoch.
Ako opodstatnenú posúdila sťažnosť na uvedenie neúplných informácií, ktoré môžu spotrebiteľa uviesť do omylu v prípade reklamných kampaní “Depozitný fond” zadávateľa Tatra banka a. s. a “Preneste si číslo” zadávateľa Telefónica Slovakia s. r. o.
Použitie zobrazenia nahého ženského tela, ktoré nesúvisí s propagovanýcm charakterom služieb, skonštatovala komisia v prípade dvoch druhov reklamných letákov, záložne Breva i v prípade reklamných polepov áut firmy Valtec, propagujúcich zváračskú techniku.
zf