Bratislava 20. februára 2023 (HSP/Foto: Pixabay)
Koncom októbra sme písali o pláne Európskej komisie, z ktorého vyplýva, že po roku 2035 si už bude možné kúpiť len auto s nulovými emisiami. V podstate ide o likvidáciu výroby áut so spaľovacími motormi
Ako píše Tomáš Taraba (Život NS): “Taliani a ostatné štáty kritizujú rozhodnutie Európskeho parlamentu zakázať výrobu spaľovacích motorov v Európe od roku 2035, čo ohrozuje celý automobilový priemysel na kontinente s desiatkami miliónov pracovných miest. Je to dôkaz, že Brusel totálne uletel a vedome prijíma rozhodnutia, ktoré sú proti záujmom Európy a členských štátov. Bruselskí úradníci na čele s netransparentnou Uršulou si zobrali za rukojemníkov svojich nápadov životný štandard celej Európy a robia všetko pre to, aby vyhnali investorov mimo náš kontinent.”
Podobný plán je vyslovene mesianistický, pričom Mesiášom má byť Európska únia, ktorá je za svoj plán ochotná ekonomicky umrieť. Poprední predstavitelia priemyslu tvrdia, že Európsky parlament rozhodol pri automobiloch ideologicky, bez vedeckého základu a naletel na falošné prepočty. Automobilový priemysel je priemyselnou chrbticou aj našej slovenskej ekonomiky. Hegerova vláda samozrejme opäť nepohla ani prstom, aby sa postavila za náš automobilový priemysel.
Taraba upozorňuje, že v roku 2026 sa má toto rozhodnutie Európskeho parlamentu ešte raz prehodnocovať: “Je kľúčové, aby nielen na Slovensku, ale rovnako v Bruseli sa zmenili mocenské pomery tak, aby nekompetentní ideologovia uvoľnili miesto racionálnym politikom, ktorý majú záujmy svojích štátov a Európy na prvom mieste. Minister zahraničných veci Maďarska povedal, že najskorumpovanejšia inštitúcia na svete je Európsky parlament. Nedávno sme videli, že vedenie parlamentu bolo zatknuté lebo obhajovalo záujmy Kataru. Pri týchto posledných rozhodnutiach je očividné, že obhajovali záujmy čīínskych a amerických automobiliek pred tými európskymi.”
Taraba si teda myslí, že rozhodnutie môže byť aj dôsledkom korupčnéo prostredia v EÚ. Dnes už je zrejmé, že jeho naplnenie bude nielen technicky takmer nemožné, ale je aj extrémne pokrytecké, lebo v mnohých oblastiach len presúva environmentálnu záťaž za hranice EÚ alebo do budúcnosti. Pritom sa mu venuje veľké politické úsilie. Európa však svojou snahou nemôže zabrániť klimatickým zmenám, ak sa nepridajú všetky štáty sveta. Oveľa dôležitejšie sú teda adaptačné mechanizmy. Tým sa však nikto nevenuje.
Ak naozaj udrie klimatická zmena, Európa bude na ňu nielen veľmi zle pripravená, ale ešte aj ekonomicky oslabená, neschopná jej čeliť.