Londýn 26. októbra 2017 (HSP/Foto: screenshot z YouTube)
V televízii sa objavila reklama, ktorá nabáda ľudí, aby si kvôli meniacim sa podmienkam nechali vyplatiť poistky, no poisťovne v takomto prípade budú musieť zvýšiť svoje rezervy
Reklama, vytvorená na podnet britského štátneho finančného regulátora Financial Conduct Authority (FCA), obsahuje animatronický model tváre bývalého kalifornského guvernéra Arnolda Schwarzeneggera na tankových koľajach, ktorý nalieha na zákazníkov v obchode, aby si “teraz (noooooow)” vybavili vyplatenie poistiek, pretože od augusta 2019 sa menia podmienky pre uplatňovanie námietok.
Bloomberg konštatuje, že ide o výzvu, ktoré je pre klientov poisťovní výhodná. Ale nevýhodná pre poisťovne, konkrétne pre Lloyds Bank, ktorá podľa analytika spoločnosti Morgan Stanley kvôli reklame zaznamenala nárast v uplatnení si vyplatenia poistiek u klientov priemerne na 11 000 týždenne, o 2000 viac ako týždeň predtým, čo je nárast o 1,7 miliardy libier. V dôsledku toho finančný riaditeľ George Culmer povedal, že “samozrejme existuje riziko”, že veriteľ bude musieť zvýšiť svoje rezervy, pretože už nebude mať z čoho vyplácať.
Z vyšetrovania FCA vyšlo najavo, že mnoho klientov uzavrelo pôžičky a poistenie za netransparentných podmienok, bez vedomia rizík. A že si banka neoverovala, či sú klienti schopní svoje pôžičky splácať.
Zdá sa, že táto reklama nebude jediná. Regulátor FCA totiž pripravuje ďalšie tri reklamy.