“RegioJetu sa podaril počas prevádzky od roku 2012 z celoeurópskeho hľadiska unikátny nárast počtu cestujúcich, keď ich počet vzrástol až na päťnásobok oproti obdobiu, v ktorom na trati jazdil dopravca ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko – poz. red.),” informoval Ondrůj. Trať Bratislava – Komárno je podľa dopravcu v súčasnosti najvyťaženejšou na Slovensku, vlaky tu jazdia v 20-minútových intervaloch a najviac vyťažené spoje využíva sedemsto cestujúcich. “RegioJet tento rok očakáva až viac než štyri milióny prepravených cestujúcich na tejto trase,” dodal Ondrůj. Spoločnosť prevádzkuje na trati od septembra poschodové vozne, ktoré posilnili kapacitu vlakov v rannej a popoludňajšej špičke.
O súťaž na dopravcu na trati Bratislava – Komárno sa zaujíma aj ďalší český dopravca Leo Express. “O prihlásení sa rozhodneme po podrobnom preštudovaní dokumentácie. O termíne začatia prevádzky vieme a nie je pre nás teda prekvapením, na rozdiel od trate do Rajca,” uviedol pre agentúru SITA hovorca spoločnosti Leo Express Emil Sedlařík. “Predpokladáme, že na tejto linke uspeje dopravca, ktorý podá najlepšiu ponuku,” dodal.
Záujem o účasť v novom tendri má aj dopravná skupina Arriva. “Arriva podporuje rozvoj verejnej vlakovej dopravy na Slovensku a do súťaže o poskytovanie dopravy pre cestujúcich na trati Bratislava – Komárno sa prihlásime, podobne ako v prípade trate Žilina – Rajec,” potvrdil pre agentúru SITA generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan. “Vyhlásenie súťaže znamená, že záujemcovia sa musia najprv kvalifikovať a až následne budú úspešným kvalifikantom poskytnuté súťažné podklady,” poznamenal Ivan. Arriva zabezpečuje osobnú autobusovú a vlakovú dopravu na Slovensku, ako aj v ďalších štrnástich krajinách Európy. “Máme teda dostatok skúseností, finančné zázemie i medzinárodné know-how na to, aby sme podali konkurencieschopnú ponuku na pohodlnú a spoľahlivú dopravu aj pre cestujúcich na trati Bratislava – Komárno,” dodal Ivan.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR vo štvrtok informovalo, že začalo ďalšiu verejnú súťaž na výber vlakového osobného dopravcu, tentoraz na trati Bratislava – Komárno. Oznámenie o súťaži rezort zverejnil v súlade so zákonom o doprave na dráhach na svojej webovej stránke. Zmluva o prevádzke osobnej dopravy vo verejnom záujme na tejto trati so spoločnosťou RegioJet končí v decembri 2020. Až potom môže podľa rezortu na trať nastúpiť úspešný uchádzač, ktorý vzíde z tendra, pričom osobnú dopravu na nej bude zabezpečovať nasledujúcich desať rokov.
Zámer vyhlásiť verejnú súťaž na trati Bratislava – Komárno rezort dopravy zverejnil pred viac ako rokom v európskom vestníku. Potencionálni záujemcovia tak získali základnú informáciu, aby sa mohli včas pripraviť. Lehota na predkladanie žiadostí o účasť vo verejnej súťaži bude do 15. novembra od zverejnenia oznamu na stránke ministerstva dopravy. Nový dopravca by mal trať Bratislava – Komárno začať obsluhovať od 13. decembra 2020, kedy sa končí aktuálne platná zmluva so súkromným dopravcom RegioJet. Prvú súťaž na liberalizáciu železníc vyhlásil rezort dopravy začiatkom augusta, a to na prevádzku vlakovej dopravy na trati Žilina – Rajec.