Agentúra ČTK pripomína, že podobný projekt bol už v Rakúsku raz neúspešný v roku 2006 na diaľnici A10 v južnej spolkovej krajine Korutánsko, pretože narástli škodliviny, hluk a riziko dopravných nehôd.
Testovanie trvajúce jeden celý rok chce sledovať ministerstvo dopravy pomocou štátnej diaľničnej spoločnosti ASFINAG zamerajúc sa na mieru nehodovosti, znečistenia ovzdušia a hluku a ako sa dodržiava priemerná rýchlosť áut. Na základe toho dôjde k rozhodnutiu, či zvýši maximálnu povolenú rýchlosť na 140 kilometrov za hodinu.
Podľa ministra Hofera by sa to ale netýkalo všetkých rakúskych diaľníc, do úvahy by pripadala zhruba polovica.
Aj verejnoprávna stanica ORF podotýka, že rýchlosť 140 kilometrov za hodinu je povolená len v niekoľkých európskych krajinách, napríklad v Poľsku alebo v Bulharsku. Hoci v Nemecku nie je stanovený limit, odporúčaná je ale rýchlosť 130 kilometrov za hodinu.
Podľa ministerstva dopravy dochádza k testovaniu vyššej rýchlosti aj preto, že autá sú v súčasnosti výrazne bezpečnejšie ako predtým a podľa šéfa ASFINAG-u Josefa Fialu “už teraz vyše polovica vodičov prekračuje povolenú rýchlosť”.
Jeden z rakúskych autoklubov VCO vo svojej štúdii namieta, že zvýšením rýchlosti sa zvýši aj počet dopravných nehôd. Porovnávajúc Nemecko, na jeho diaľniciach v uplynulých troch rokoch na 1000 diaľničných kilometrov zahynulo o 35% viac ľudí ako v Rakúsku. Počet nehôd sa zvýšil o 51% a zranených o 65%.