Napriek týmto skutočnostiam sú tri štvrtiny spotrebiteľov stále ochotné poskytnúť firmám svoje osobné údaje. Tieto výsledky vyplynuli z aktuálnej štúdie KPMG.
Prieskum KPMG ukázal, že 85 % spotrebiteľov chce, aby firmy chránili ich údaje bez toho, aby ich o to museli žiadať a 77 % je proti tomu, aby sa ich údaje predávali. Celosvetovo je iba 37 % spotrebiteľov naklonených online nakupovaniu práve z dôvodu množstva údajov, ktoré musia firmám poskytnúť.
V oblasti ochrany údajov najviac respondenti dôverujú zdravotnej starostlivosti, vyjadrilo sa tak 60 % opýtaných. Druhé najdôveryhodnejšie s podielom 59 % boli banky, technologické spoločnosti mali podiel 54 %. Na konci rebríčka sa umiestnila vláda (37 %) a firmy pôsobiace v reklame (26 %).
Spotrebitelia viac dôverujú spoločnostiam, ktoré žiadajú údaje relevantné pre ich činnosť. Celosvetovo 71 % spotrebiteľov zverí s dôverou svoje finančné údaje poskytovateľom finančných služieb, ale len 9 % by poskytlo tieto údaje maloobchodníkom.
Podobne 47 % spotrebiteľov s dôverou poskytne telekomunikačným operátorom svoje údaje o mobilných dátach, ale len 8 % by v tom prípade dôverovalo reklamným firmám.
Z výsledkov štúdie tiež vyplynulo, že spotrebitelia sú ochotnejší zdieľať svoje finančné údaje skôr ako údaje zo sociálnych médií alebo z histórie prehliadača.
Takmer tri štvrtiny nedôverujú nikomu, pokiaľ ide o ich údaje na sociálnych sieťach. V tejto súvislosti sa zistilo, že viac ako dve pätiny spotrebiteľov si za posledných 12 mesiacov aktualizovalo svoje nastavenia na ochranu súkromia na sociálnych sieťach.
Takmer štvrtina respondentov štúdie sa vyjadrila, že nie sú vôbec ochotní obchodovať so svojimi údajmi. Mileniáli sú však takémuto obchodu viac naklonení ako generácia dnešných päťdesiatnikov a šesťdesiatnikov. Kým v prípade mileniálov je viac ako štvrtina ochotná poskytnúť svoje dáta výmenou za lepšiu zákaznícku skúsenosť a personalizované produkty a služby, zo staršej generácie sa takto vyjadrilo iba 5 % opýtaných.
Spoločnosť KPMG uskutočnila štúdiu na vzorke takmer 25 000 spotrebiteľov vo Veľkej Británii, USA, Brazílii, Spojených arabských emirátoch, Francúzsku, Kanade, Číne a Indii. Výsledky prieskumu boli doplnené hĺbkovými rozhovormi so spotrebiteľmi v týchto krajinách.