V súčasnosti je v prevádzke celkovo 21 450 osobných lietadiel. Približne polovica z nich bude lietať aj v roku 2037. Airbus však predpovedá, že svetové aerolinky počas dvoch nasledujúcich desaťročí zavedú aj 37 390 nových lietadiel, takže ich počet stúpne o 123% na 47 990.
Nové čísla sú až o 11,3% vyššie oproti tým, ako Airbus v minulom roku predpokladal nárast leteckej osobnej dopravy za dvadsať rokov.
Väčšina nových lietadiel by mala byť menších rozmerov s úzkym telom. Viac ako tri štvrtiny by mali tvoriť modely Airbus A320 a Boeing 737, prípadne podobné typy od iných výrobcov. Takže štvrtinu by pokrývali široké lietadlá strednej triedy s kapacitou 230 až 300 sedadiel s doletom okolo 9200 kilometrov, niečo ako modely Airbus A330 a Boeing 787. Menšiu časť by tvorili lietadlá kategórie L (do 350 sedadiel) a XL (nad 350 sedadiel, pričom Airbus už hovorí o modeli A380 “Superjumbo”).
Lietadlá budú navyše lietať plnšie ako v súčasnosti, z maximálnych 75% sa obsadenosť zvýši na 81%. Ťažisko prepravy sa presunie na juh a východ. Kým v roku 1988 to bola ešte Severná Amerika a západná Európa a v súčasnosti východné Stredomorie, v budúcnosti to bude Čína, južná Ázia a Blízky východ s Arabským polostrovom.
Vyťažených bude viac letísk, do roku 2040 by existovalo 16 najväčších letísk, ktoré by prevádzkovali lety na hranici svojej kapacity. Tým, že sa zvýši počet aeroliniek a osobných lietadiel vo vzduchu, bude dochádzať k častejších meškaniam, pravdepodobne aj o hodinu či dve, čo sa dotkne až 470-tisíc cestujúcich oproti súčasným 50-tisíc.