Ingolstadt 10. februára 2016 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP)
Predaj Audi sa v januári zvýšil o 4 % na 143.150 vozidiel
Vďaka dopytu po športovo-úžitkových vozidlách (SUV) malo Audi dobrý štart do nového roka. Informovala o tom agentúra DPA.
Odbyt dcérskej značky koncernu Volkswagen sa v januári zvýšil o 4 % na 143.150 vozidiel. Každé tretie predané auto bolo SUV. V Číne, kde predaj vlani klesol, sa dopyt v januári zvýšil o 6,2 %.
Ešte lepšie sa vyvíjala situácia v Európe, kde predaj stúpol o 6,5 %. “Dobre sme odštartovali do nového roka a dodali sme viac áut než v ktoromkoľvek januári predtým,” uviedol šéf predaja Dietmar Voggenreiter. Expanzia vo všetkých regiónoch je dôkazom vyváženej rastovej stratégie značky.
Motormi globálneho predaja Audi boli SUV modely Q3, Q5 a Q7. Audi v januári predalo 46.350 týchto áut, teda o 20 % viac ako v rovnakom mesiaci vlani.
Predaj BMW v januári vzrástol o 7,5 % na 152.879 vozidiel
BMW odštartovalo nový rok rekordným predajom. Informovala o tom agentúra DPA.
Odbyt nemeckej automobilky v januári aj napriek problémom na niektorých trhoch medziročne vzrástol o 7,5 % na 152.879 vozidiel. Koncern je aj napriek turbulenciám na mnohých trhoch optimistický a verí, že pozitívny trend bude pokračovať počas celého tohto roka.
Predaj značky Mini sa v januári zvýšil o 8,6 % a predaj značky BMW o 7,5 %. Mimoriadne vysoký bol dopyt po terénnych vozidlách BMW modelových radov X. Najprudšie vzrástol odbyt v Európe, výrazne sa predaj zvýšil aj v Číne. V USA mali na odbyt negatívny vplyv snehové búrky a predaj klesol.
Zisk Nissanu v 3. kvartáli vzrástol o 25 %
Tokio 10. februára (TASR) – Japonská automobilka Nissan dosiahla v 3. štvrťroku finančného roka 2015/2016 vyšší zisk, ako jej predpovedali analytici. Vďačí za to veľkému dopytu v USA, ktoré sú jej najväčším trhom. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Čistý zisk druhého najväčšieho výrobcu áut v Japonsku sa za tri mesiace do konca decembra 2015 zvýšil medziročne o 25 % na 127,2 miliardy JPY (985,51 milióna eur) zo 101,8 miliardy JPY v rovnakom období predchádzajúceho roka 2014. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, však predpovedali Nissanu v posledných troch mesiacoch 2015 čistý zisk v priemere 120,6 miliardy JPY.
Tržby automobilky v sledovanom období vzrástli na 3,01 miliardy JPY z 2,9 miliardy JPY v 3. kvartáli 2014/15, ale mierne zaostali za odhadmi analytikov, ktorí očakávali, že dosiahnu 3,03 miliardy JPY.
Nissan potvrdil svoju prognózu za celý rok, ktorý sa končí 31. marca 2016 a očakáva nárast zisku o 17 % na 535 miliónov JPY a tržieb o 8 % na 12,3 bilióna JPY.
Za prvých deväť mesiacov svojho finančného roka zaznamenala automobilka veľký dopyt po svojich vozidlách v Severnej Amerike a v Európe, čo jej pomáha nahradiť slabší predaj na rozvíjajúcich sa trhoch.
Čo sa týka odbytu v kalendárnom roku 2015, Nissan, ktorý vytvoril alianciu s francúzskou automobilkou Renault, predal vlani na celom svete 5,4 milióna vozidiel. V Severnej Amerike pritom jeho odbyt vzrástol o 9,4 % a len v USA predal rekordných 1,48 milióna áut.
V Číne sa odbyt automobilky zvýšil o 6,3 % na 1,25 milióna vozidiel, ale v Japonsku klesol, už druhý rok po sebe, a to o 12 %. Dôvodom je zvýšenie dane z pridanej hodnoty začiatkom roka 2014.