Z vizuálneho aj technologického hľadiska má veľa spoločného s bezpilotným systémom sledovania a prieskumu, ktorý spoločnosť Boeing predstavila v januári. Oba modely majú spoločnú konfiguráciu delta-krídla s dvojitými zadnými rebrami, zjednodušeným trupom a ostrým nosom.
Lietadlo, ktoré zatiaľ ešte nemá svoje meno, by malo dosiahnuť nadzvukovú rýchlosť až Mach 5, číže päťnásobne viac ako rýchlosť zvuku, takže napríklad cez Atlantický oceán by preletel za dve hodiny a Tichý oceán za tri. Pre porovnanie, nadzvukovému lietadlu lietajúcemu medzi Mach 1 a Mach 2 by to trvalo o hodinu alebo dve dlhšie.
Vedúci technický pracovník spoločnosti Boeing a vedúci vedec hypersoniky Kevin Bowcutt konštatuje, že lietadlo by mohlo mať ešte vyššiu rýchlosť ako Mach 5 (takmer 6000 km/hod.), ale to si vyžaduje oveľa pokročilejšie a finančne náročnejšie motory a materiály založené na kompozitnej keramike na riadenie tepla vyrobeného pri vyšších rýchlostiach. Nakoniec však, nestojí to za to. “Svet nie je až tak veľmi veľký, aby bolo treba vyvinúť rýchlosť vyššiu ako Mach 5,” konštatuje Bowcutt.
Súčasný návrh spoločnosti Boeing, ktorá na technológii motorov spolupracuje s inovačnými systémami spoločnosti Northrop Grumman, by použil pomerne jednoduché párovanie prúdového a náporového motora nazývaného turboramjet. Takto by dva motory mali rovnaké vzduchové vstupy a prúdové motory by fungovali až do rýchlosti maximálne Mach 3, kým vstupy utesnia prúdový motor a budú odvádzať vzduch do ramien, ktoré dokážu zvládnuť aj rýchlejší prúd vzduchu. V 60. rokoch takýto systém používalo aj slávne prieskumné lietadlo SR-71 Blackbird, či viaceré rakety a experimentálne lietadlá.
Hoci sa ešte nerozhodlo o konečných rozmeroch, lietadlo by bolo väčšie ako obchodné, ale menšie ako typ Boeing 737, takže pravdepodobne s kapacitou do 100 cestujúcich. Lietalo by vo výške okolo 29 km, čo je približne o 9 km vyššie, ako lietal nadzvukový Concorde, a okolo 18 km vyššie, ako lietajú bežné lietadlá.
Bowcutt vraví, že s vyššou výškou by cestujúci nemali mať ťažkosti, navyše by sa im poskytol úžasný výhľad na zakrivenie Zeme v priestore medzi Zemou a vesmírom.
Podľa Boeingu by takéto lietadlo mohlo byť pripravené na let o 20 až 30 rokov, hoci prototyp by mohol byť pripravený do 5 až 10 rokov.