“Zručné“ PR
V Poľsku sa rozhodli začať kampaň na propagáciu svojej krajiny, vrátane prírodných a architektonických krás, v Spojených štátoch. Pre tento účel boli využité služby americkej reklamnej agentúry White House Writers Group (WHWG), ktorej podľa portálu onet.pl Poľská národná nadácia vyčlenila 5,5 milióna dolárov.
Uvádza sa však, že výsledný úspech na sociálnych sieťach nie je tak značný. Profil, ktorý americká spoločnosť vytvorila pre PR účely, na Twitteri sleduje len cca 6 000 používateľov, na video na Youtube sa prakticky nikto nepozerá a instagramová stránka heartofpoland má v súčasnosti asi 160 sledujúcich.
Navyše WHWG používala na propagáciu poľských krás fotografie Prahy či slovenských hôr. Napríklad, príspevok s nápisom “Veľkonočný západ slnka v Poľsku“ sprevádzala fotografia s pohľadom na Vltavu a pražské mosty (už na účte nie je).
Haha! Polský národní fond určený k propagaci dobrého jména země (jo!) podle portálu Onet zaplatil v přepočtu 120 MILIONŮ kč americké agentuře za reklamu na sítích. Jenže nejen, že ty účty VŮBEC nikdo nesleduje, dokonce na instagramu využili k propagaci Polska fotografii Prahy ? pic.twitter.com/MjEnt7JD9M
— Filip Harzer (@HarzerF) 17. septembra 2019
Reakcia sociálnych sietí
Okrem novinárov portálu onet.pl svoju pozornosť na PR stratégiu americkej spoločnosti obrátili aj užívatelia sociálnych sietí. Tí “podporili“ ideu WHWG a začali na svojich stránkach zverejňovať fotografie, na ktorých vraj zobrazujú krásy Poľska.
“Už ste videli najnovšie obrázky Torune z vtáčej perspektívy?“ píše užívateľ RK a zverejňuje foto Dubaja.
Have you seen the latest bird’s eye view pictures of Toruń? #heartofpoland pic.twitter.com/VEY0JAisPb
— RK (@XDT2000) 17. septembra 2019
Lech & Jraoslaw Towers (Varšava, Poľsko) uvádza v nápise užívateľka Azazello Prawdziwy Poľka a pridáva fotku dvojice mrakodrapu Petronas Twins Towers z Kuala Lumpur.
Lech & Jraoslaw Towers,
Warsaw, Poland.#heartofpoland#Ilovepoland#PFN pic.twitter.com/Q81tEmrEGB— Azazello Prawdziwa Polka ?????? (@aldehyd10) 17. septembra 2019
Ďalší používateľ pridáva fotografie pyramídového komplexu v Gíze a píše, že to sú Tatry.
Tatry #heartofpoland pic.twitter.com/Xb0ig0DhcY
— Piotr Dudziak ?? ??#SilniRazem ? (@PiotrDudziak) 17. septembra 2019
Užívateľ Tomasz Skory zverejnil fotografie nočného Las Vegas a pre srandu napísal, že je to poľské mesto Lomza.
Łomża nocą.#heartofpoland pic.twitter.com/DRoMM7ILBj
— Tomasz Skory (@TomaszSkory) 17. septembra 2019
V článku na portáli onet.cz sa uvádza, že spolupráca Poľskej národnej nadácie s americkou White House Writers Group začala v októbri 2017, mali ju namieriť na presadzovanie dobrého renomé Poľska v Spojených štátoch. Nejde však len snahy pritiahnuť turistov do krajiny, ale aj o informovanie americkej verejnosti o úspechoch Poľska v sociálnej alebo politickej oblasti.