Veľkou prekážkou je nedostatok nabíjacích staníc najmä vo veľkomestách, kde majú elektromobily najväčšie využitie. Tiché elektromobily by sa so svojimi nulovými emisiami uplatnili v mestách, a to v časoch, keď nemecké metropoly diskutujú o zákaze vjazdu dieselových vozidiel. Infraštruktúra v Nemecku, Rakúsku a vo Švajčiarsku je úplne nedostatočná, čo je podľa Dudenhöffera zjavné predovšetkým pri porovnaní situácie s mestami, ako Oslo alebo Amsterdam.
Dudenhöffer použil šesť najdôležitejších vyhľadávačov nabíjacích bodov (estations.de, plugfinder, chargemap, goingelectric, lemnet, plugsurfing) v desiatich najväčších mestách v Rakúsku a vo Švajčiarsku, ako aj v 50 najväčších mestách v Nemecku. Z analýzy vyplynulo, že v rakúskych mestách pripadá jedna nabíjacia stanica v priemere na 10.359 obyvateľov, vo Švajčiarsku na 9645 a v Nemecku na 9344. Naproti tomu v Osle je nabíjačka na každých 688 obyvateľov a v Amsterdame 650.
Vo Viedni našlo šesť vyhľadávačov len 85 nabíjacích staníc, čo zodpovedá jednej zhruba na 22.000 obyvateľov. Klagenfurt je na tom s pomerom jedna nabíjačka na 2626 obyvateľov najlepšie spomedzi všetkých analyzovaných veľkomiest v Nemecku, Rakúsku aj vo Švajčiarsku.