Štokholm 14. mája (TASR/HSP/Foto:TASR)
Bendjelloulov portrét Alfreda Merhanova, muža žijúceho 18 rokov na parížskom letisku Charlesa de Gaulla, inšpiroval režiséra Stevena Spielberga k nakrúteniu tragikomédie Terminál v hlavnej úlohe s Tomom Hanksom
Oscarový režisér Malik Bendjelloul spáchal samovraždu, povedal dnes švédskym novinám Aftonbladet filmárov brat. Johar Bendjelloul uviedol, že jeho mladšieho brata, ktorého našli v utorok mŕtveho v Štokholme, trápili istý čas depresie. Mal iba 36 rokov, informovala agentúra Associated Press.
Polícia odmietla poskytnúť bližšie informácie o Bendjelloulovej smrti, ale zároveň vylúčila možnosť, že by mala podozrenie na cudzie zavinenie.
Malik Bendjelloul sa venoval režírovaniu dokumentárnych filmov, v ktorých sa tematicky zameriaval na predstaviteľov rôznych žánrov populárnej hudby. Svoj prvý film nakrútil v roku 2001 a venoval ho priekopníkom elektronickej hudby, nemeckej skupine Kraftwerk. Po režisérskom debute nasledoval filmový seriál o histórii heavy metalu a niekoľko samostatných dokumentov, na ktorých spolupracoval napríklad s Björk, Stingom, Madonnou či U2.
Bendjelloulov portrét Alfreda Merhanova, muža žijúceho 18 rokov na parížskom letisku Charlesa de Gaulla, inšpiroval režiséra Stevena Spielberga k nakrúteniu tragikomédie Terminál v hlavnej úlohe s Tomom Hanksom.
Najväčšiu slávu a zároveň aj Oscara za dokumentárny film priniesla Bendjelloulovi snímka Pátranie po Sugar Manovi (Searching for Sugar Man) z roku 2012. Film získal Švédsku prvého Oscara od roku 1984, kedy ho dostal film Ingmara Bergmana Fanny a Alexander (najlepší zahraničný film roka).
jf