Ako je možné vidieť porovnaním oboch obrázkov, zmeny sú ozaj len symbolické: predný nárazník sa viac podobá na Jeep Wrangler, predná kapota nezasahuje medzi svetla a nad motorom je vidieť sympatický nasávací otvor. A to sú všetky zmeny, ktoré prišli s faceliftom 2013. Skoro celý Jimny teda ostáva taký, aký sme ho poznali predtým.
A čo sú tajomstvá Jimnyho, ktoré ho robia len ťažko prekonateľným? Malý kompaktný vzrast, tuhé nápravy, redukčná prevodovka, jednoduchý pohon 4×4 bez medzinápravového diferenciálu. Takého vybavenie budete márne hľadať v mestskom SUV.
Jimny nie je jednoduchý len svojou technikou, jednoduchosťou sa pýši aj ponuka motorov a výbavy. Slovenský importér má auto v ponuke iba s motorom zážihovým motorom s objemom 1,3 litra a v jedinej výbave pod skratkou JLX AC. Motor sa zdá byť malý a na prvý pohľad výkon 63kW neoslní, avšak reálne v teréne s ním dokážete robiť takmer zázraky.
Suzuki Jimny nie je auto pre každého. Nie je to auto na dlhé cesta a už vôbec nie auto pre rodinu. Ani na výjazd k chalupe ho zrejme nebudete potrebovať. Jimny je pracovný nástroj pre lesníkov, poľovníkov alebo pre technikov starajúcich sa o vysielače v nedostupnom teréne. Ak ste však mestský človek so sedavým zamestnaním, Jimnyho naďalej len obdivujte.