Londýn 21. decembra (TASR) – Britský odevný reťazec Marks & Spencer (M&S) sa v úsilí prilákať čo najviac zákazníkov počas posledného víkendu pred Vianocami rozhodol pre zriedkavý krok. Iba na jeden deň, a to dnes, znížil ceny všetkých nepotravinárskych produktov vo svojej ponuke o 30 %. Informovala o tom agentúra Reuters.
Najväčší predajca odevov v Británii, ktorý okrem oblečenia a obuvi ponúka aj kozmetiku, bytové doplnky a rôzne lahôdky, sa tak po piatich rokoch rozhodol znova vyskúšať osvedčenú taktiku v sieti svojich britských predajní. Naposledy uplatnil M&S túto taktiku v roku 2008, počas globálnej finančnej a hospodárskej krízy, keď spotrebitelia obmedzili svoje výdavky.
Reťazec sa k správe o jednodňovej zľave odmietol vyjadriť. Analytik Nick Bubb sa domnieva, že nechce pobúriť zákazníkov, ktorí už nakúpili vianočné darčeky v jeho obchodoch za plnú cenu.
M&S však nie je jediným maloobchodným predajcom, ktorý využíva zľavy na podporu odbytu. Podľa prieskumu poradenskej spoločnosti PwC až 72 zo 100 obchodov s odevmi láka klientov na zľavy a výpredaje už teraz, pred Vianocami. Dôvodom je zložitá situácia na trhu. Zákazníci si totiž aj napriek zlepšovaniu situácie v ekonomike stále strážia výdavky a len opatrne utrácajú. Aj tržby M&S tento rok zatiaľ vzrástli len vďaka predaju potravín, kým predaj odevov v sieti jeho obchodov už deväť kvartálov po sebe klesol.