Londýn 4. decembra (TASR) – Britský reťazec Tesco, ktorý je najväčším maloobchodným predajcom v krajine, dosiahol v 3. kvartáli finančného roka 2013/14 globálny rast tržieb, ale na domácom trhu zaznamenal pokles predaja. Informovali o tom agentúry Reuters a RTTNews.
Spoločnosť pritom investovala viac ako 1 miliardu libier (1,21 miliardy eur) do renovácie svojej siete obchodov v Británii, do novej ponuky produktov a cenovej politiky. Napriek tomu tržby reťazca v britských prevádzkach otvorených viac ako rok, po vylúčení tržieb z predaja paliva a dane z pridanej hodnoty, za 13 týždňov do 23. novembra klesli o 1,5 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, odhadovali, že sa znížia o niečo menej, a to medziročne o 1,2 %.
Globálny obrat reťazca bez predaja palív sa pritom v sledovanom období zvýšil o 0,6 % pri aktuálnych menových kurzoch a o 0,2 % pri konštantných kurzoch.
Tržby ázijskej siete obchodov Tesco otvorených viac ako rok v 3. kvartáli finančného roka 2013/14 klesli o 5,1 % a obrat európskej divízie bol o 4 % nižší ako v predchádzajúcom roku.
Celkový predaj v Ázii, teda tržby vrátane nových obchodov, sa však zvýšili o 1,1 % pri aktuálnom menovom kurze a o 0,5 % pri konštantnom kurze.
Tesco pokračuje v modernizácii britských predajní, v rámci ktorej už vynovilo 108 prevádzok.
Analytici predpovedajú Tescu v obchodnom roku 2013/14 zisk v priemere 3,39 miliardy GBP, čo je menej 3,45 miliardy GBP, ktoré reťazec zarobil v predchádzajúcom obchodnom roku 2012/13.
(1 EUR = 0,82710 GBP)