Vevey 27. júna (TASR) – Švajčiarska firma Nestlé, najväčšia potravinárska spoločnosť na svete, plánuje pomôcť 20.000 mladým Európanom získať v najbližších troch rokoch pracovné miesto. To je pozitívna správa pre Európu, ktorá zápasí s extrémnou nezamestnanosťou práve v kategórii mladých ľudí. Informovala o tom agentúra Reuters.
"Štáty nemôžu vyriešiť tento problém sami," povedal viceprezident Nestlé a riaditeľ pre oblasť Európy Laurent Freixe, ktorý dnes plán prezentoval v Bruseli komisárovi pre zamestnanosť Lászlóvi Andorovi. "V čase, keď Európa starne a zápasí s dlhom, potrebuje dostať mladých ľudí do práce," dodal s tým, že v rámci tejto iniciatívy chce firma do konca roku 2016 ponúknuť pracovné miesto 10.000 ľuďom do 30 rokov. Ďalších 10.000 chce ponúknuť v rámci zaškoľovania a stáží.
Firma zároveň plánuje vyzvať svojich 63.000 dodávateľov, aby kroky spoločnosti nasledovali. "Veríme, že sa nám podarí inšpirovať aj ďalšie firmy," povedal Freixe, pričom dodal, že investovaním v Európe môžu urobiť niečo, čo je dobré pre firemný biznis, no zároveň niečo, čo je dobré pre spoločnosť ako takú.
Švajčiarska spoločnosť zamestnáva v súčasnosti v Európe, kde realizuje zhruba tretinu svojich tržieb, okolo 100.000 ľudí. Tržby Nestlé dosiahli minulý rok 92 miliárd švajčiarskych frankov (74,64 miliardy eur), no v 1. kvartáli predstavoval rast tržieb medziročne len okolo 4,3-%, najmä pre znižujúci sa dopyt v krízou zasiahnutej Európe.
Freixe dodal, že spomínané číslo 10.000 neznamená, že to bude aj počet novovytvorených pracovných miest. Niektorí mladí ľudia by totiž mali nahradiť zamestnancov odchádzajúcich do dôchodku. Zvyšok získa pracovné miesta vďaka investíciám do nových závodov, ktoré firma Nestlé oznámila v minulých mesiacoch. Ide napríklad o investície v Nemecku, Španielsku, Británii a vo Francúzsku.
(1 EUR = 1,2326 CHF)