Washington 29. mája 2020 (HSP/Sputnik/Foto:TASR/AP-Cliff Owen)
Zakladateľ firmy Amazon a najbohatší človek na svete Jeff Bezos označil za hlavný faktor spoločnosti neustále venovanie pozornosti zákazníkom. Hovoril o tom v interview pre Business Insider
Podľa jeho slov, ak je všetka pozornosť zameraná na konkurentov, môžete veľmi rýchlo stratiť motiváciu.
“Už ste vpredu – prečo by ste mali bežať? Ak ste zameraní na zákazníkov, ak je to vaša motivácia, potom je veľmi stabilná,” hovorí podnikateľ.
Zároveň Bezos dodal, že klienti aj tej najlepšej spoločnosti sú stále s niečím nespokojní.
Podľa Bezosa je hlavnou otázkou, na ktorú musí každý podnikateľ odpovedať, táto: “Čo sa nezmení za 10 rokov?“
Vysvetlil, že zakladatelia spoločností môžu vytvárať stratégie okolo toho, čo zostane stabilné po dlhú dobu.
Forbes odhaduje imanie Jeffa Bezosa na 143 miliárd USD. Predtým analytici servisnej spoločnosti Comparisum predpovedali, že do roku 2026 by sa mohol stať prvým dolárovým biliardárom na svete.
V polovici apríla mal Amazon trhovú kapitalizáciu 1,14 bilióna dolárov, čo je rekordný ukazovateľ spoločnosti. Bezos dokázal pretvoriť malú spoločnosť, ktorá sa orientovala na predaj kníh, na jeden z najväčších zasielateľských obchodných reťazcov sveta. Teraz spoločnosť zamestnáva približne 840 tisíc ľudí.
Pred nedávnom Bezos musel čeliť kritike za to, že prepustil šesť aktivistických zamestnancov, ktorí sa sťažovali na pracovné podmienky v Amazone. Prípadom sa začali dokonca zaoberať americkí senátori.
“Neprepustil sme nikoho kvôli tomu, že hovoril o pracovných podmienkach,” vyhlásil Bezos počas online konferencie akcionárov. “Podporujeme právo každého zamestnanca kritizovať pracovné podmienky svojich zamestnávateľov. To ale neznamená, že majú právo porušovať vnútorné predpisy. Samozrejme berieme veľmi vážne vaše právo na protest proti pracovným pomerom. Nemáme s tým žiadny problém,” uviedol najbohatší muž sveta.