Bratislava 18. septembra 2019 (HSP/Foto:Pixabay)
Dovolenka nemusí dopadnúť vždy podľa našich predstáv. Niekedy turisti nie sú spokojní s kvalitou ubytovania, inokedy im nevyhovuje jedlo. A hoci počet sťažností klesá, ľudia sa sťažujú na čoraz zaujímavejšie veci. Portál televízie Nova zverejnil najbizarnejšie sťažnosti českých turistov. Slováci na tom nie sú o nič lepšie
Podľa Asociácie českých cestovných kancelárií a agentúr (AČCKA) celkový počet reklamácií tento rok klesol. U najväčších predajcov zájazdov údajne až o 40 percent.
Sťažnosti turistov sú často oprávnené a cestovná kancelária musí riešiť reklamácie, no stáva sa, že cestovné kancelárie riešia aj veľmi bizarné a absurdné sťažnosti.
Toto sú najkurióznejšie reklamácie Čechov v tomto roku:
Klienti si sťažovali na blato, ktoré sa im dostalo do koliesok kufra. “Naše kufre teraz nie sú používateľné,” napísali cestovnej kancelárii.
Inému klientovi zase vadilo slnko. “Spálil som si celú tvár a vrch tela, pretože sme stanovali na prudkom slnku,” sťažoval sa český turista.
“Na pláži nás ohrozovali kraby a v mori medúzy,” reklamovali ďalší dovolenkári.
Klientovi na jazykovom pobyte sa zase nepáčil prístup hostiteľskej rodiny v Anglicku. “Rodina si ma vzala ako svojho domáceho maznáčika na koncert,” napísal cestovnej kancelárii.
Česi v zahraničí mali problémy tiež so záchodom. “Až pri príchode nám delegátka oznámila, že použité toaletné papiere nesmieme splachovať do WC, ale vkladať do maličkých toaletných vedier z umelej hmoty umiestnených na WC,” reklamovali turisti.
Klientka na zájazde do talianskeho kempu s českou kuchyňou reklamovala, že jedlo bolo každý deň s mäsom a ona ako vegetariánka ho nemohla jesť.
Iný klient reklamoval, že sa nemohol večer dostať do hotela cez zamknutú bránku. Po prešetrení sa zistilo, že požil väčšie množstvo alkoholu a snažil sa dostať do domu ležiaceho vedľa hotela, kde bývala grécka rodina a našťastie mala zamknuté.
Ďalšie klientky mali zase pripomienky voči výdatnej lodnej kuchyni a veľkým porciám, ktoré im nabúrali snahu o zníženie váhy.
Sťažnosti slovenských turistov
Slováci v podávaní absurdných sťažností na tom nie sú o nič lepšie. Jeden slovenský turista, ktorý pricestoval do Goa v Indii, sa sťažoval na jedlo: „Bol som znechutený, že takmer každá reštaurácia tam servírovala kari, a ja nemám rád korenené jedlá!“
Podobných sťažností zaznamenali slovenské cestovné kancelárie počas rokov omnoho viac.
Jeden z cestujúcich sa sťažoval, že je povinnosťou sprievodkyne vopred upozorniť na neslušných a hlučných spolucestujúcich a to ešte pred zájazdom.
Iná žena sa zase sťažovala, že na pláži by nemali povoliť opaľovanie hore bez. “Na môjho manžela to pôsobilo veľmi rušivo a celý čas sa musel obzerať po cudzích ženách. Vôbec si neoddýchol!”
“Boli sme na dovolenke v Barcelone a mali sme problém s taxikármi – všetci boli Španieli!”
Ďalší turista sa sťažoval na to, že ho mali upozorniť, že ak má strach z výšok, nesmiem nasadnúť do balóna.
Iným zase vadilo, že v cene vstupenky nemali zahrnuté aj uteráky a plavky. “Kúpili sme si vstupenku do akvaparku, ale nikto nás vopred neinformoval, že budeme potrebovať aj uteráky a plavky! To nie je súčasťou ceny?”
Niektorí dovolenkujúci sa sťažovali na priveľmi “piesočnatú pláž”.
Ďalší turista zase žiadal, aby pri jeho pobyte v jednom juhoafrickom hoteli boli vypnuté všetky nahrávky so zvukmi divokých zvierat v izbe, pretože ho to rušilo. Personál mu pri tom opakovane tvrdil, že s tým nemôže nič urobiť, keďže ide o ruch zvonka.
“Cestovka mi nechcela dať predpoveď počasia na september. Načo budem kupovať first-moment dovolenku už v marci, keď bude potom škaredé počasie a studené more?,” znela ďalšia z absurdných sťažností.
Medzi Slovákmi sa našiel dokonca taký cestujúci, ktorý sa sťažoval na to, že v lodnom prístave nebola klimatizácia. “Museli sme stáť v rade na výlet loďou v prístave a nebola tam žiadna klimatizácia.”