Ochrániť svoje mobilné bankovníctvo a finančné prostriedky pred podvodníkmi môžete pomocou antivírusových programov, dvojfaktorovej autentizácie a dodržiavaním pravidiel digitálnej hygieny, uviedli odborníci v rozhovore so Sputnik.
“Mobilné bankovníctvo je dosť bezpečné. Bohužiaľ, človek je tým najslabším článkom v bezpečnostnom systéme akejkoľvek spoločnosti. Podvodníci preto oveľa častejšie odolávajú klientom finančných inštitúcií alebo používajú škodlivé programy, “vysvetlil Sergej Golovanov, popredný odborník medzinárodnej spoločnosti Kaspersky Lab.
Timurbulat Sultangalijev, riaditeľ praxe v oblasti informačnej bezpečnosti v spoločnosti AT Consulting, uviedol, že systémy ochrany mobilného bankovníctva predstavujú viac ako 5% z celkového počtu zraniteľných miest.
Vedúci odboru analytikov a špeciálnych projektov spoločnosti InfoWatch Andrej Arsenťjev sa domnieva, že ak používateľ nainštaluje škodlivý softvér (malware), môžu byť hacknuté všetky aplikácie.
“Rad zraniteľných miest tiež umožňuje kybernetickým podvodníkom zistiť heslo k mobilnému bankovníctvu, zistiť informácie o transakciách atď. Zatiaľ je však pre podvodníkov oveľa príťažlivejšie sociálne inžinierstvo, kde nie sú vyžadované technologické znalosti,” uviedol.
Riaditeľ analytického centra Zecurion Vladimir Uľjanov odporúča používať dvojfaktorovú autentizáciu, najmä doplnkový jednorazový kód. “Ak však SMS-kód prichádza na rovnaké zariadenie, z ktorého je operácia vykonaná (mobilná banka), stráca to zmysel. Pokiaľ na smartphone beží spyware (špionážny softvér), môže tiež zachytiť SMS. Preto je bezpečnejšie vykonávať operácie a prijímať potvrdzovacie kódy na rôznych zariadeniach, “vysvetlil.
Ašot Oganesjan, zakladateľ spoločnosti DeviceLock, neodporúča vôbec používať mobilné bankovníctvo, ale používať internetové bankovníctvo z počítača chráneného antivírusom. “Ak mobilné bankovníctvo nutne potrebujete, potom stojí za to obmedziť inštaláciu bezplatných aplikácií od podozrivých vydavateľov, nepoužívať jailbreak a alternatívne obchody, a tiež neinštalovať diaľkové ovládania, najmä na žiadosť neznámych osôb,” povedal.
“Nainštalujte si do telefónu softvér iba z autorizovaných a schválených zdrojov (AppStore a Google Play), nepripájajte kartu k účtom, ktoré používate pre sporenie, použite samostatnú kartu pre online platby, stanovte denné limity pre prevody prostredníctvom klientskej banky, použite samostatnú SIM kartu pre klientskú banku. Nezabudnite zapojiť dvojfaktorové overovanie, pravidelne meňte heslá. A čo je najdôležitejšie, nesmiete nikomu oznámiť údaje o karte alebo dáta k telefonickému vstupu do klientskej banky. Žiadna banka nepodáva také oficiálnej žiadosti vlastným menom, “uzavrel Ruslan Sulejmanova, riaditeľ správy informačných technológií spoločnosti ESET Russia.