„Vytipovali sme trate, ktoré sú z hľadiska dopravnej obsluhy relatívne samostatnými úsekmi. V prvom rade nám záleží na tom, aby celý proces prebehol bez zbytočných chýb a komplikácií, aby súťaž priniesla predovšetkým výhody a prilákala do vlakov ďalších cestujúcich,“ uviedol minister dopravy Arpád Érsek.
Celkom 31 kilometrový úsek medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou je čiastočne elektrifikovaný (v úseku Košice – Haniska pri Košiciach). Dobudovanie elektrifikácie jeho zvyšnej časti, čo predstavuje asi 20 km, je naplánované v rámci OPII. Ukončenie sa predpokladá v polovici roka 2021. Zároveň, vlaky budú mať konečnú stanicu v novom termináli integrovanej osobnej prepravy v stanici Moldava nad Bodvou mesto. V súčasnosti na trati premáva sedem párov vlakov denne, pričom súťažou sa plánuje ďalšie zahustenie dopravy.
Ministerstvo dopravy chce transparentnou verejnou súťažou umožniť, aby sa o prevádzkovanie vybraných železničných tratí mohlo uchádzať široké spektrum dopravcov, teda malých aj veľkých. Ďalšie trate budú preto zverejnené v najbližších mesiacoch. V súlade s európskou legislatívou a podmienkami EÚ by sa oznámené trate mohli začať súťažiť už v roku 2019.
Redakciu informovala Karolína Ducká, hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby SR.