Svet 8. februára 2018 (HSP/Foto: TASR/AP- Michael Probst)
Nemecký výrobca vozidiel Mercedes sa musel ospravedlniť za svoju kontroverznú reklamu, ktorá sa nepáčila Číňanom za použitie výroku tibetského dalajlámu
Na Instagrame bola predstavená fotografia bieleho vozidla na morskej pláži a vložený nápis “Pozeraj sa na situácie zo všetkých strán a budeš otvorenejší”, čo jej jeden z citátov tibetského duchovného vodcu, ktorého meno aj uviedli.
Ironic this is the quote prompting @MercedesBenz to apologize for causing Chinese offense: “Look at situations from all angles, and you will become more open.” https://t.co/bNlCHkfxuJ pic.twitter.com/mMeucbaT8L
— Te-Ping Chen (@tepingchen) 6. februára 2018
Reklama
Nasledovali mnohé sťažnosti v komentároch tohto príspevku od čínskych užívateľov. Došlo to až k tomu, že nemecký výrobca automobilov Daimler sa cez čínsku sociálnu sieť Weibo (podobná Twitteru) ospravedlnil za svoju kontroverziu a príspevok z Instagramu stiahol, čo agentúre DPA potvrdila hovorkyňa automobilky Simonette Illiová.
Navyše uviedla, že automobilka nebola nútená ospravedlniť sa kvôli požiadavke čínskej strany, ale z vlastnej iniciatívy. V správe sa tiež uvádza, že na zabránenie opakovania takýchto incidentov podnikne “okamžité kroky na prehĺbenie chápania čínskej kultúry a hodnôt”.
Tento prípad nie je jediný. Minulý mesiac Číňanov nahnevali spoločnosti Delta Air Lines, španielska odevná značka Zara a hotelový reťazec Marriott International, pretože na svojich internetových stránkach nazvali Taiwan a Tibet ako krajiny. Čína ich však vždy pokladá za svoje územie a neuznáva ich suverenitu.
Nemecký Handelsblatt uvádza, že Čína je najväčší predajným trhom pre spoločnosť Daimler. Len v roku 2017 dokázala stuttgartská automobilka v Číne predať 587 868 vozidiel, čo je zvýšenie o 26% v porovnaní s predchádzajúcim rokom a výrazne vyššie ako celosvetový priemer 10%.