Na Instagrame bola predstavená fotografia bieleho vozidla na morskej pláži a vložený nápis “Pozeraj sa na situácie zo všetkých strán a budeš otvorenejší”, čo jej jeden z citátov tibetského duchovného vodcu, ktorého meno aj uviedli.
Ironic this is the quote prompting @MercedesBenz to apologize for causing Chinese offense: “Look at situations from all angles, and you will become more open.” https://t.co/bNlCHkfxuJ pic.twitter.com/mMeucbaT8L
— Te-Ping Chen (@tepingchen) 6. februára 2018
.
Nasledovali mnohé sťažnosti v komentároch tohto príspevku od čínskych užívateľov. Došlo to až k tomu, že nemecký výrobca automobilov Daimler sa cez čínsku sociálnu sieť Weibo (podobná Twitteru) ospravedlnil za svoju kontroverziu a príspevok z Instagramu stiahol, čo agentúre DPA potvrdila hovorkyňa automobilky Simonette Illiová.
Navyše uviedla, že automobilka nebola nútená ospravedlniť sa kvôli požiadavke čínskej strany, ale z vlastnej iniciatívy. V správe sa tiež uvádza, že na zabránenie opakovania takýchto incidentov podnikne “okamžité kroky na prehĺbenie chápania čínskej kultúry a hodnôt”.
Tento prípad nie je jediný. Minulý mesiac Číňanov nahnevali spoločnosti Delta Air Lines, španielska odevná značka Zara a hotelový reťazec Marriott International, pretože na svojich internetových stránkach nazvali Taiwan a Tibet ako krajiny. Čína ich však vždy pokladá za svoje územie a neuznáva ich suverenitu.
Nemecký Handelsblatt uvádza, že Čína je najväčší predajným trhom pre spoločnosť Daimler. Len v roku 2017 dokázala stuttgartská automobilka v Číne predať 587 868 vozidiel, čo je zvýšenie o 26% v porovnaní s predchádzajúcim rokom a výrazne vyššie ako celosvetový priemer 10%.