Ako sa to vlastne financuje? Systém je pomerne jednoduchý. Schválenie žiadostí o nenávratný finančný príspevok zo strany Bruselu znamená, že až 85 percent z oprávnených nákladov na tieto tzv. veľké projekty (nad 50 mil. eur) bude zaplatených z Kohézneho fondu Európskej únie. Ostatné financie pôjdu z nášho rozpočtu.
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek bol celkom spokojný, že sa podarilo „vyboxovať“ tieto projekty v Bruseli: „Po náročných niekoľkomesačných rokovaniach s Európskou komisiou sa nám podarilo zabezpečiť peniaze na ďalší úsek rýchlostnej cesty R2. Obchvat Detvy bude vďaka tomu dokončený už v tomto roku. Zároveň máme dobrú správu pre ľudí v Bratislave. Modernizácia mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste je v Bruseli schválená. Pribúdajú moderné trolejbusy a už od apríla začnú jazdiť aj nové električky, na ktoré sa Bratislavčania veľmi tešia,“ podčiarkol minister.
Úsek v celkovej dĺžke 10,375 km sa začína v katastri obce Pstruša a plynulo nadväzuje na úsek R2 Zvolen, východ – Pstruša, ktorý je tiež vo výstavbe. Projekt obsahuje 13 nových mostov (10 na rýchlostnej ceste, 3 na privádzači) a 3 križovatky rýchlostnej cesty R2 (z toho 2 mimoúrovňové), protihlukové zábrany a pod.
eu