Nedôjde k žiadnemu funkčnému prepúšťaniu, zníženie pracovných miest by malo byť sociálne prijateľné. Zvyšných 50 000 zamestnancov v materských závodoch v Ingolstadte a Neckarsulme dostalo záruku zamestnania do konca roku 2029.
Audi má tiež vytvoriť 2 000 nových „odborných pozícií v oblastiach, ako je elektromobilita a digitalizácia“.
Opatrenie by malo pre spoločnosť zabezpečiť cieľový rozsah návratnosti 9 až 11 percent. Už pred dvoma rokmi Audi spustilo „transformačný plán“, od ktorého sa očakáva, že do roku 2022 zabezpečí okolo 15 miliárd EUR, okrem iného s cieľom úspešne zvládnuť prechod na iné technológie.
Spoločnosť „Audi.Zukunft“ teraz rieši aj štrukturálne problémy“. Opatrenia transformačného plánu by mali zlepšiť výrobnú kapacitu na oboch nemeckých miestach. „Približne šesť miliárd eur, ktoré sa takto získajú by mali zabezpečiť cieľovú návratnosť spoločnosti.”
Podľa plátku “Handelsblatt” bol program úsporných opatrení koncernu Audi predpísaný materskou spoločnosťou VW. Od naftového škandálu v roku 2015 Audi zaostáva za ďalšími dvoma prémiovými výrobcami Daimler a BMW. Spoločnosť musela zaplatiť pokutu vo výške niekoľkých miliárd eur a tržby klesli.
Podľa novín bol budúci generálny riaditeľ Audi Markus Duesmann poverený užšou spoluprácou s Porsche a VW. Okrem toho by mal v najbližších šiestich rokoch uviesť na trh 30 elektrických modelov a zvýšiť ziskovosť automobilky.
V kríze sú tiež dodávatelia automobilových dielov.
V posledných mesiacoch niekoľko dodávateľov oznámilo zníženie počtu pracovných miest. Okrem spoločností Bosch a Brose plánuje transformačný program aj spoločnosť Continental. Kríza v automobilovom priemysle postihla aj menších dodávateľov.
Slovenská ekonomika je do značnej miery naviazaná na automobilový priemysel a závislá na celosvetovom záujme o u nás vyrábané automobily, preto existujú obavy, že reštriktívne opatrenia postupne zasiahnu aj automobilové fabriky na Slovensku.
Andrea Lopatková