Bezplatné informačné call centrum pre všetkých obyvateľov a návštevníkov metropoly východu zaznamenalo počas prvých desiatich dní činnosti vyše tisíc telefonátov a rovnaký počet e-mailov. „Centrum bolo zriadené, aby 24 hodín denne pomáhalo Košičanom odpovedať na všetky ich otázky týkajúce sa koronavírusu a jeho dopadu na každodenný život. Mesto myslí aj na svojich obyvateľov a návštevníkov prichádzajúcich z cudziny. Začiatkom nasledujúceho týždňa bude spustená aj anglická verzia podstránky,“ uviedol Fabian.
Keďže počty volaní a e-mailov sa každodenne zvyšujú, rozhodol sa primátor mesta Jaroslav Polaček posilniť kapacity call centra o ďalšieho zamestnanca. „Robíme všetko možné pre to, aby sme čo najviac pomohli našim obyvateľom a zároveň ich informujeme o všetkom, čo im pomôže prečkať tieto náročné dni. Ako jedna z prvých samospráv na Slovensku sme zriadili nepretržité informačné linky, na ktoré sa môže ktokoľvek obrátiť a dostať kvalifikovanú radu,“ uviedol Polaček.
Seniorov a ich príbuzných zaujímalo, akým spôsobom im mesto môže pomôcť zabezpečiť donášku obedov, potravín a liekov. Občania tým reagovali na viaceré oznamy na komunikačných kanáloch mesta a SMS. Tie v uplynulých dňoch začalo mesto posielať najmä Košičanom nad 45 rokov, aby pomohli identifikovať ľudí v núdzi, so zdravotnými problémami alebo v karanténe, hľadajúcich takýto druh pomoci.
„Zatiaľ najväčší záujem vzbudila možnosť nahlásiť sa do zoznamu a získať rúška ako najnedostatkovejšiu vec na celom Slovensku. Keďže zo Správy hmotných rezerv a Okresného úradu rúška do Košíc neprišli, mesto si vyše päťtisíc kusov zabezpečilo po vlastnej linke,“ dodal Fabian.