“Mám na mysli opatrenia pre elimináciu dopadov pandémie pre odvetvie cestovného ruchu, ale aj pre odklad splátok úverov municipalít voči Štátnemu fondu rozvoja bývania,” uviedol v utorok Palko pre agentúru SITA.
Ekonóm poznamenal, že nezachytil doteraz návrhy, ako stavať tie tisícky štátnych nájomných bytov ani nevidel v medzirezortnom pripomienkovom konaní návrh nového stavebného zákona, ktorý podľa programového vyhlásenia vlády SR má byť v parlamente v októbri tohto roka. “Za pozitívne vnímam pokračovanie procesu odhalenia pravdepodobného používania kontaminovanej pôdy pod diaľničný obchvat D4 v Bratislave, čo je ale len pokračovaním úsilia predchádzajúceho vedenia,” poukázal Palko na adresu rezortu dopravy. Zaregistroval zatiaľ najmä personálne zmeny v podriadených spoločnostiach a organizáciach v rámci rezortu, avšak ohlásenie nejakých plánov nepostrehol.
“Na začiatku svojho pôsobenia minister dopravy spomínal, že predloží na rokovanie vlády investičný plán výstavby dopravnej infraštruktúry, z ktorého by malo byť jasné, čo bude v tejto oblasti ministerstvo robiť celé štyri roky. Zatiaľ som takýto plán nevidel, takže neviem, aké má minister úmysly pri výstavbe, rekonštrukcii cestnej či železničnej infraštruktúry,” dodal Palko.
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal počas bilancie svojich sto dní na poste v utorok okrem iného povedal, že jedným z jeho hlavných cieľov je aj priorizácia cestnej infraštruktúry. Budovať ju nechce na základe politickej príslušnosti k regiónom, starostom a primátorom. Spolu s Útvarom hodnoty za peniaze majú vo finále metodiku, pričom konkrétny zoznam investičných priorít zohľadňuje najmä dopravnú intenzitu, ale aj príslušnosť k medzinárodnému koridoru, pripravenosť stavby, ako aj istú spoločenskú, hospodárnu hodnotu, teda príspevok k regiónu, a tiež stavebné kritériá. “Mám ambíciu predložiť tento zoznam investičných priorít na vládu a chcem, aby bol záväzný aj pre budúcich ministrov dopravy a menil sa iba vo výnimočných prípadoch,” uviedol Doležal.