Agentúru SITA o tom informoval tlačový odbor Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Obaja ministri budú v spoločnej debate pokračovať aj osobne, a to v pondelok 22. júna počas oficiálnej návštevy slovenského ministra školstva Gröhlinga v Prahe.
Hlavní predstavitelia školstva na Slovensku a v Českej republike sa zhodli na tom, že pre koronakrízu sa upriamila pozornosť na význam vzdelávania a otvorila sa tiež otázka nových príležitostí v školstve. „V tomto období sme začali nastavovať možno už aj prvé základy budúcej reformy slovenského školstva,“ uviedol v debate Gröhling. Školstvo by malo byť podľa neho veľmi rozmanito zamerané na požiadavky rodičov a schopnosti či potreby žiakov. Dodal, že oblasť vzdelávania by chceli vybudovať práve na tomto základe. Slovensko podľa Gröhlinga zažilo „jednoliate školstvo“, čo pre krajinu nebolo vyhovujúce.
„Školstvo je v akejkoľvek krajine postavené na dlhodobých a premyslených riešeniach a naraz sme všetci ministri školstva v Európe stáli pred rýchlymi rozhodnutiami, kde sme museli okamžite premyslieť všetky pre a proti jednotlivých variantov a neexistovali optimálne riešenia,“ upozornil minister školstva, mládeže a telovýchovy ČR Plaga. Ako v debate ďalej poznamenal, pozitívny moment, keď sa deti vrátili do škôl, bol však silnejší než náročné obdobie.
Organizátori diskusie sa snažili nastaviť debaty tak, aby zachytili pohľad na vzdelávanie v čase koronakrízy zo strany rodičov, učiteľov, riaditeľov, zriaďovateľov škôl, študentov či zástupcov firiem a hlavných predstaviteľov školstva. Záznam diskusií si môže odborná aj bežná verejnosť pozrieť v profile Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a projektu Deti nepočkajú! na sociálnej sieti.