„Aj laikovi musí byť jasné, že technická situácia na železnici sa nedá zlepšiť v priebehu jedného roka. Informácie o údajnom neplnení úsporných odporúčaní Útvaru hodnoty za peniaze vyvrátil samotný šéf útvaru Štefan Kišš. Skutočné dôvody na odvolanie riaditeľa ŽSR môžu byť celkom iné. ŽSR v súčasnosti ukončuje obstarávanie dvoch rekonštrukcií tratí pri Bratislave a Poprade v objeme viac ako 360 mil. eur a spustili verejné obstarávanie na rekonštrukciu železničného uzla Žilina v predpokladanej cene 350 mil. eur,“ priblížil poslanec NR SR Igor Janckulík.
„Čas do volieb sa kráti, a preto minister dopravy Érsek potrebuje dosadiť na post riaditeľa ŽSR “svojho človeka“, aby ten mohol urýchlene prerozdeliť tieto zákazky (v celkovom objeme 710 mil. eur) v prospech oligarchov napojených na vládnu koalíciu. To je podľa nás hlavným dôvodom tejto personálnej rošády. Toto ale nie je zodpovedné spravovanie našej krajiny,“ doplnil podpredseda KDH Pavol Zajac.
Rezort dopravy tvrdí, že ministerstvo ani ŽSR neodmietli odporúčania Útvaru hodnoty za peniaze a Implementačnej jednotky na úrade vlády na zlepšenie fungovania spoločnosti. Tie v posledných dňoch viackrát v médiách prezentovalo hnutie OĽaNO. Minister Érsek v piatok uviedol, že správnu radu železníc požiadal o odvolanie generálneho riaditeľa ŽSR z dôvodu nespokojnosti s technickou situáciou na železniciach.