“V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2013 počas kampane v poslednom štvrťroku 2014 stúpol počet volajúcich na túto kontaktnú linku,” informovala Vatráľová. “Volajúci chceli vedieť viac o službách a pomoci linky, potrebovali overiť pracovnú agentúru a vyžiadali si informácie o tom, ako sa chrániť pred obchodníkmi s ľuďmi,” spresnila Vatráľová motívy hovorov na linku. Upozornila, že hoci hlavná vlna informačno-preventívnej kampane sa uskutočnila v poslednom kvartáli 2014, kampaň bude verejnosť informovať o téme obchodovania s ľuďmi a nebezpečenstve novodobého otroctva až do polovice februára.
Medzinárodná organizácia pre migráciu (IOM) spustila v polovici októbra 2014 na Slovensku informačnú kampaň Nestaň sa otrokom! v tých mestách Košického kraja, odkiaľ pochádza najviac obetí obchodovania s ľuďmi. Informácie o pomoci boli umiestnené na autobusových a vlakových staniciach v Košiciach, Trebišove a Michalovciach, v regionálnych autobusových linkách v okresoch Košice, Trebišov a Michalovce, na cestovných lístkoch, plagátoch a nálepkách v autobusoch smerujúcich z Košíc, Sniny a Michaloviec do miest vo Veľkej Británii, ktoré sú častými destináciami obetí obchodu s ľuďmi.
Okrem Slovenska prebiehala kampaň aj v Českej republike a Poľsku v rámci spoločného projektu, ktorý realizovala IOM v spolupráci s organizáciami La Strada v Česku a Poľsku. Realizáciu kampane podporil Medzinárodný vyšehradský fond.
ml