„K rozhodnutiu o úprave obchádzkových trás pre dopravnú obsluhu územia došlo na základe nového prepočtu zaťažiteľnosti mosta. Pri usmernení dopravy dopravným značením do stredu mosta a regulovaním dopravy dopravnou políciou z dôvodu obmedzenej zaťažiteľnosti bude môcť nákladná doprava po tomto moste prechádzať,” vysvetlila pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest Lucia Karelová. Tranzitná doprava bude naďalej odklonená cez Prešov a Starú Ľubovňu až do výstavby provizórneho premostenia. Po presmerovaní dopravy do stredu mosta v šírke sedem metrov je možné zvýšiť jeho zaťažiteľnosť pre vozidlá z päť na 12 ton a pre jednotlivé vozidlo do 44 ton v obojsmernej premávke.
Týmto krokom teda prestáva platiť dočasná obchádzka cez Vysoké Tatry. Provizórny most bude sprevádzkovaný a obchádzková trasa na Prešov bude zrušená začiatkom marca 2020. Výberové konanie na spracovateľa projektu rekonštrukcie mosta cez rieku Poprad na ceste I. triedy 66 je už uzavreté, po jeho dodaní a získaní stavebného povolenia bude vybraný zhotoviteľ. Stavba sa zrealizuje v roku 2021, dodala Karelová.
Rozhodnutie o vylúčení kamiónovej dopravy cez Vysoké Tatry privítal aj tatranský primátor Ján Mokoš. „Vznikli štyri písomné nesúhlasné stanoviská, a to od Štátnych lesov Tatranského národného parku, Správy TANAPu, Železníc SR a od Asociácie Slovenských kúpeľov. Okrem toho občania organizovali pokojné protesty v blízkosti ciest v Starom Smokovci a v Tatranskej Lomnici. Pravdepodobne toto všetko vytvorilo určitý tlak na zodpovedných, ktorí si asi uvedomili, že naozaj toto riešenie by bolo neakceptovateľné,” povedal pre agentúru SITA Mokoš.
Podľa Tatrancov kamióny do Tatier nepatria a nikdy nepatrili. Primátor už pred nejakým časom predostrel niekoľko dôvodov, prečo obchádzka kamiónov nemôže viesť cez Tatry. „Sú logicky dané funkciou a postavením mesta. Máme tu najstarší národný park, významné územie Natura 2000 od Tatranskej Kotliny až po Tatranskú Lomnicu. Na našom území máme významné kúpeľné mesto pre respiračné choroby,“ povedal Mokoš a pripomenul, že dané miesto, je významným strediskom s najväčšou návštevnosťou na Slovensku a centrom cestovného ruchu.
Mimoriadna situácia pre zlý stav mosta v Kežmarku platí od polovice decembra v meste a od konca decembra aj v celom Prešovskom kraji. Dôvodom je kritická situácia plynulosti cestnej premávky, ktorú zapríčinil spomínaný stav mosta cez rieku Poprad na ceste I. triedy 66. Slovenská správa ciest, ktorá je jeho správcom, na ňom obmedzila dopravu pre vozidlá nad 5 ton. S rekonštrukciou či prestavbou mosta sa zrejme nezačne skôr ako v druhej polovici roka 2020. SSC zároveň informovala, že nákladné vozidlá budú presmerované opäť do mesta Kežmarok po tom, ako tam vybudujú mostné provizórium.