Tokio 29. mája 2018 (HSP/Foto:TASR/AP-Keith Srakocic)
Čas beží, všetko sa mení. Niečo, čo predtým nebolo, odrazu tu je. Svetoznámy tradičný predajca nealkoholických nápojov Coca Cola začal v Japonsku predávať svoj historicky prvý alkoholický nápoj – koktail Lemon-Do. Informoval o tom denník Japan Times.
Nápoj sa vyrába v troch variantoch: s obsahom alkoholu tri, päť a sedem percent. Cena plechovky s obsahom 0,35 l je 150 japonských jen (1,17 eura). Masaki Iida, zástupca japonskej pobočky Coca-Cola, novinárom povedal, že predaj nápoja Lemon-Do je to pilotný projekt spoločnosti na perspektívnom japonskom trhu. Napriek požiadavkám novinárov, pochopiteľne, odmietol prezradiť recept nového nápoja.
Uviedol iba to, že spoločnosť Coca Cola mieni obsadiť časť trhu s alkoholom v Japonsku v segmente Chu-Hi – koktailov s ovocnými príchuťami a minimálnym obsahom alkoholu. Porozprával, že sa podobné koktaily tradične pripravujú zo silnejších alkoholických nápojov, aromatizátorov, perlivej vody, prípadne džúsov a sú veľmi populárne v prostredí žien. Poznamenal, že predaj nápojov Chu-Hi od roku 2013 rastie ročne v priemere od 5 do 25 percent.
Masaki Iida vysvetlil, že nápoj Lemon-Do sa zatiaľ bude predávať iba v Japonsku a v budúcnosti ho neplánujú distribuovať mimo územia tejto krajiny. Uvedenie na trh nového nápoja vysvetlil ešte aj tým, že v ostatných rokoch stále viac ľudí odmieta piť nápoje s vysokým obsahom cukru.
Pripomenul, že v januári tohto roka spoločnosť Coca-Cola oznámila, že značne znížila obsah cukru vo viacerých nápojoch, ktoré vyrába a predáva na celom svete. Ide o také nápoje, ako Coca-Cola, Sprite, Fanta, Schweppes a ďalších cca 500 nápojov.
Eugen Rusnák