Do konca januára by sa tak podľa jeho slov mohlo k tomuto počtu pridať ešte ďalších zhruba 40 km diaľnic a rýchlostných ciest. Ministerstvu sa podľa neho podarilo v tomto roku najmä zastabilizovať Operačný program Doprava (OPD) ako hlavný zdroj financovania infraštruktúrnych projektov na Slovensku. “Keďže vieme, aké sú možnosti štátneho rozpočtu,” skonštatoval Počiatek. Rezort sa tak blíži k 100-% zazmluvnenosti celého OPD.
“Zazmluvnenie je dôležité preto, lebo zreálňuje čerpanie eurofondov v najbližších rokoch,” podčiarkol šéf ministerstva dopravy. Preto je presvedčený, že v najbližšom období pôjde do tejto oblasti najviac peňazí v histórii.
Čo však v tomto roku neprebiehalo podľa ministrových predstáv, boli súťaže na výber stavebných firiem na výstavbu jednotlivých úsekov ciest. “Naša predstava bola, že súťaže budú prebiehať rýchlejšie,” pripustil Počiatek. Zákon o verejnom obstarávaní je však podľa jeho slov taký, aký je a neumožňuje zazmluvňovať stavby tak, ako by ministerstvo chcelo.
as