Bratislava 18. januára 2015 (TASR/HSP)
Prieskum sa uskutočnil prostredníctvom internetového dotazníka spoločnosti STEM/MARK
Približne 85 % vysokoškolákov si myslí, že pozná pojem udržateľný rozvoj a považuje udržateľné správanie za dôležité. Presný význam však dokáže objasniť iba tretina z nich. Ukázal to prieskum na Slovensku a v Česku, ktorý realizovala spoločnosť Unilever.
„V prieskume sme sledovali aj znalosti spoločenskej zodpovednosti firiem – CSR (corporate social responsibility). Aj tu sme u vysokoškolákov zistili veľké medzery. Iba 20 % slovenských študentov dokáže definovať pojem CSR. Alarmujúce výsledky nás utvrdili v tom, že je dôležité vzdelávať verejnosť, predovšetkým mladých rozvíjajúcich sa ľudí, o dôležitosti týchto oblastí,“ komentuje Veronika Kúšiková, manažérka korporátnej komunikácie spoločnosti Unilever.
Oproti tomu pojem CSR dokáže definovať 23 % českých študentov. Aj napriek tomu sú študenti z oboch krajín presvedčení, že sa firmám angažovanosť v udržateľnom rozvoji oplatí. Podľa prieskumu u respondentov zvyšuje spoločenská zodpovednosť firiem renomé spoločnosti a záujem pre takúto spoločnosť pracovať. Nie je to však dôvod k uprednostneniu výrobkov týchto firiem pred ostatnými.
„Spoločenská zodpovednosť a udržateľný rozvoj sú témami posledných niekoľkých rokov. Aj my cítime, že je nutné sa tejto problematike venovať, a preto dlhodobo realizujeme aktivity, do ktorých zapájame nielen širokú verejnosť vrátane mladých ľudí, ale aj našich zamestnancov. Práve pre mladých ľudí – študentov vysokých škôl, sme tento rok pripravili súťaž v rámci nášho Plánu udržateľného rozvoja, do ktorej sa študenti môžu zapojiť so svojimi ‘udržateľnými’ nápadmi. Autorom najlepších projektov dáme možnosť ich realizovať a ‘zlepšiť svet’,“ komentoval výsledky prieskumu Daniel Nikl, šéf Unilever Slovensko.
Prieskum sa uskutočnil prostredníctvom internetového dotazníka spoločnosti STEM/MARK na počte 1000 českých vysokoškolákov a 635 študentov vysokých škôl na Slovensku v rokoch 2013 – 2014.
mž