Rušňovodič vyšetrovateľom tvrdil, že pred stanicou Hoboken šiel vlak rýchlosťou 16 kilometrov za hodinu. Uviedol tiež, že samotnú haváriu si nepamätá.
Vyšetrovateľom sa podarilo získať údaje o pohybe vlaku zo zapisovača jazdy, videokamery a rušňovodičovho mobilu. Všetky tieto zariadenia zaslali na preskúmanie do špecializovaného laboratória vo Washingtone.
Vypracovanie konečnej správy o príčinách minulotýždňovej havárie by mohlo trvať aj viac ako rok, informovala AP.
Železničné nešťastie v meste Hoboken si vyžiadalo jedného mŕtveho a viac ako 100 zranených.
Pri nehode súprava štátneho dopravcu NJ Transit na stanici Hoboken prerazila slepé zakončenie koľaje, pričom čelný vozeň vybehol na krytú plochu medzi nástupišťami a staničnou budovou. Následne sa zrútila časť kovovej konštrukcie podopierajúcej strechu. Svedkovia uviedli, že k havárii došlo vo vysokej rýchlosti, nie je však zatiaľ jasné, prečo súprava na konci trate nespomalila.
Predmetná súprava podľa AP zatiaľ nebola vybavená systémom, ktorý by mohol v takomto prípade automaticky uviesť do činnosti brzdu, aj keď americká vláda už dávnejšie nariadila železniciam, aby ho nainštalovali do svojich vlakov. Stanovená lehota bola totiž opakovane predĺžená a v súčasnosti je posledným termínom koniec roka 2018.