New York, 31. mája 2019 (HSP/Foto:FlixBus)
FlixBus, najväčší európsky autobusový dopravca, rozširuje ponuku diaľkových spojov i na východné pobrežie USA. Novo prepojí až 11-krát denne mestá New York, Washington, Baltimore, Richmond a okolie. Zelené autobusy prvýkrát vyrazili do ulíc Manhattanu včera – 30. mája, presne do roka a do dňa od okamihu, keď na americkom kontinente začal jazdiť prvý zelený autobus v štáte Kalifornia
„Spustenie diaľkových spojov medzi New Yorkom a Washingtonom je veľkým míľnikom v celosvetovej expanzii FlixBusu. Ide totiž o najvyťaženejšiu trasu v Spojených štátoch a jednu z najrušnejších trás na svete,“ hovorí André Schwämmlein, spoluzakladateľ a CEO spoločnosti FlixMobility, materskej spoločnosti FlixBusu. „Po úspešnom predstavení našich služieb na západnom pobreží pred rokom i následnom rozvoji liniek na juhu a juhozápade USA sa ukázalo, že Američania túžia po alternatívnej ponuke cestovania a sú ochotní sadnúť do diaľkového autobusu, mnohí z nich vôbec prvýkrát v živote.“
FlixBus začal prevádzku v Spojených štátoch amerických v máji roku 2018 na trasách spájajúcich hlavné dopravné uzly na juhozápade krajiny, ako sú Las Vegas, Los Angeles a ďalšie. V marci 2019 sa rozvoj dopravnej siete v USA posunul do štátu Texas, Louisiana a Mississippi, v apríli potom prvé zelené autobusy vyrazili aj v štáte Utah.
Štart liniek na východnom pobreží prebehol presne jeden rok po tom, ako sa prvé zelené autobusy objavili na amerických diaľniciach. Pri príležitosti zavádzania nových spojov na východe krajiny FlixBus ponúka cestovné lístky za cenu od 4,99 USD, pričom ceny sa budú líšiť v závislosti od sezónnosti a obsadenosti spojov.
Zdieľaná mobilita a ožívanie autobusového trhu v Amerike
V čase, keď si podľa spoločnosti JD Power každý rok stále menej mladých ľudí kupuje vlastný automobil, rozvíja sa trend smerujúci skôr k zdieľanému cestovaniu a čoraz viac ľudí uvažuje o cestovaní autobusom, prichádza spoločnosť FlixBus, aby Američanom ponúkla alternatívne možnosti cestovania zelenými autobusmi. Podľa výsledkov prieskumu takmer 65 % všetkých cestujúcich FlixBusu v Spojených štátoch nikdy predtým necestovalo diaľkovým autobusom, čo dokazuje, že dopravca pomáha vytvárať a rozvíjať nový trh v oblasti americkej dopravy.
„Keby sme chceli podiel na trhu získavať tak, že ho len preberieme od konkurencie, nebude to stačiť,“ uvádza Pierre Gourdain, riaditeľ FlixBusu v USA. „Naším cieľom je ľuďom ukázať, aké neefektívne sú výlety vlastným autom, navyše v čase vysokých cien pohonných hmôt i parkovania a častých dopravných komplikácií. Autobus poskytuje pohodlnú alternatívu, ktorá umožňuje v priebehu cesty pracovať, relaxovať alebo spať a ušetriť ďalšie financie na to, aby si cestujúci výlet ešte viac užili.“
Každodennú prevádzku autobusov FlixBus zabezpečuje viac než 300 dopravných partnerov po celom svete a spoločnosť tak vytvára približne 7 000 pracovných miest pre profesionálnych vodičov. Len v USA s FlixBusom spolupracuje 20 regionálnych partnerov, ktorí obsluhujú viac než 80 destinácií.