“Facebook sme vytvorili, aby sme pomohli ľuďom zostať v kontakte s priateľmi, na ktorých im záleží. Preto sme vždy považovali priateľov a rodinu za jadro zážitku. Výskum ukazuje, že posilňovanie našich vzťahov zlepšuje naše blaho a šťastie,” uvádza Zuckerberg v dnešnom príspevku.
Podľa Zuckerberga, spoločnosť v poslednej dobe dostáva veľa podnetov a sťažností, že inzercia a príspevky od podnikov, značiek a médií – vytláčajú osobné momenty, ktoré vedú k vzájomnému prepojeniu ľudí. Hovorí, že takýto vývoj je pochopiteľný, nakoľko verejný obsah vrátane videí zaznamenal v posledných rokoch veľký boom. To viedlo vývojárov k tomu, že v budúcnosti sa v tzv. News Feed obmedzia príspevky od médií, celebrít či firiem, a prednosť dostanú statusy a fotografie od bežných používateľov.
Zmeny, ktoré Facebook plánuje sú podľa zakladateľa výsledkom výskumov. Sociálna sieť spolupracuje s viacerými univerzitami, aby vyvinuli systém zobrazovania príspevkov tak, aby človek dostal nčo najideálnejšie výber príspevkov.
“Výskum ukazuje, že keď používame sociálne médiá na spojenie sa s ľuďmi, na ktorých nám záleží, môže to byť dobré pre naše blaho. Cítime sa viac prepojení a menej osamelí, a to koreluje s dlhodobými výskumami šťastia a zdravia. Na druhej strane pasívne čítanie článkov alebo sledovanie videí – aj keď sú zábavné alebo informatívne – nemusí byť tak dobré. Na základe toho urobíme zásadnú zmenu v tom, ako vytvárame Facebook. Zmena sa zameria na to, aby ste našli relevantný obsah a pomohla vám mať zmysluplnejšie sociálne interakcie.”
Facebook urobil prvé zmeny už minulý rok. Podľa vedenia spoločnosti, bude trvať niekoľko mesiacov, kým sa toto nové zameranie prejaví vo všetkých produktoch. “Prvé zmeny, ktoré uvidíte, budú v News Feed, a môžete očakávať, že uvidíte viac posolstiev od svojich priateľov, rodín a skupín.
Ľudia na sociálnej sieti bežne sledujú množstvo stránok celebrít, televíznych programov a športových tímov, no podľa Facebooku to nie je základným cieľom spoločnosti. “Niektoré správy pomáhajú rozpútať diskusiu o dôležitých otázkach. Ale veľmi často, sledovanie videí, čítanie správ alebo čítanie aktualizácií stránok je len pasívny zážitok.”
Zuckerberg očakáva, že čas strávený na Facebooku bude po novom cennejší. “Robíme správnu vec, verím, že to bude dobré pre našu komunitu a pre naše podnikanie aj v dlhodobom horizonte. Facebook bol vždy o osobných spojeniach. Sústredením sa na zbližovanie ľudí – či už s rodinou, alebo s priateľmi, chceme sa uistiť, že čas na Facebooku je čas dobre vynaložený.”




















