Reťazec drogérií DM odôvodnil zahrnutie slzného spreja do sortimentu zvýšením záujmu najmä zo strany nežnejšieho pohlavia, píše AFP. “Evidovali sme zvýšený dopyt od zákazníčok,” dodal výkonný riaditeľ DM Sebastian Bayer. “Overili sme si to a rozhodli sme sa zaradiť do našej ponuky slzný sprej.” Ten sa predáva on-line od mája a v kamenných obchodoch od konca júna.
Konkurent Rossmann rozhodol, že také produkty ponúkať nebude. “Nemáme žiadny obušky, žiadne zbrane a žiadny slzný sprej. Tieto produkty patria do špecializovaných obchodov,” uviedol hovorca firmy.
Generálny riaditeľ Zväzu nemeckých výrobcov a predajcov zbraní, Ingo Meinhard, kritizoval rozhodnutie DM. Na správne používanie slzného spreju sú nutné dobré rady, “inak sa môže stať, že slzný sprej použijete proti sebe”.
Meinhard údajne od minulej jesene evidoval zvýšený dopyt po slznom spreji. Po útokoch na Nový rok v mnohých európskych mestách a nedávnych násilnostiach v Bavorsku, tento trend silnie.
Pod vplyvom rastúceho ohrozenia sa ozbrojuje stále viac a viac Nemcov. Podľa štatistík počet majiteľov takzvaného malého zbrojného preukazu v júni vzrástol o 49 percent na 402.301 v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom, píše agentúra Reuters. Táto licencia oprávňuje držanie ručných zbraní, ako sú poplašné pištole a slzných plynových sprejov.