Predaj áut z dovozu v tejto ázijskej krajine sa za štyri mesiace do konca apríla znížil o 4 % na 73.844 vozidiel. To je výrazná zmena po vlaňajšom náraste ich predaja o 24 %. Rok 2015 bol pritom šiestym v rade, keď sa dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei zvýšil o dvojciferné číslo.
Výsledky za prvé štyri mesiace sú v ostrom kontraste s predajom áut domácich automobiliek, ktorý stúpol o 6 %. Podporilo ho aj dočasné zníženie nepriamej dane, ktoré končí v júni.
Najviac pritom klesol dopyt po vozidlách s dieselovým motorom, kedysi najpredávanejších áut z dovozu. Odbyt samotného Volkswagenu sa za prvé štyri mesiace roka prepadol o 30 % na 8303 kusov a predaj modelov Audi klesol o 27 % na 7910 áut.
Nemecký výrobca luxusných vozidiel BMW zaznamenal v sledovanom období pokles predaja na juhokórejskom trhu o 0,9 % na 13.683 vozidiel, zatiaľ čo konkurenčný Mercedes-Benz predal 16.805 áut, o 11 % viac ako vlani.
Podiel zahraničných automobiliek na juhokórejskom trhu sa za uplynulú dekádu zvýšil až o päťnásobok na vlaňajších 15,5 %. Najväčší dopyt bol pritom po luxusných modeloch z Európy, vrátane nemeckých sedanov s dieselovým motorom.
Ale škandál VW všetko zmenil. Koncern sa vlani na jeseň priznal, že do dieselových áut namontoval softvér, ktorý pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. A po celom svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. Nemecký koncern už čelí hromadným žalobám aj pokutám a čakajú ho obrovské výdavky spojené s odstránením zlého softvéru.