Prístupová cesta III/1942 z Púchova do miestnej časti Nosice kopíruje smer súčasnej železničnej trate. Modernizačný projekt Železníc SR však skracuje jazdnú dráhu vlakov a spomínanú cestu pretína ešte pred vstupom do obytnej zóny. Aj preto bolo treba vybudovať medzi prvými objektmi celej stavby nový cestný nadjazd, ktorý poslúži nielen Nosičanom, ale aj stavbárom na prepravu materiálu pre ďalšie stavebné objekty.
Cestný nadjazd s dvomi krajnými oporami a štyrmi medziľahlými piliermi sa budoval takmer celý jeden rok a počas výstavby využívali motoristi aj chodci náhradnú komunikáciu. Od dnešného dňa je už doprava oficiálne presmerovaná na nadjazd, polícia však vydala upozornenie na obmedzenie premávky. “Úsek cesty bude dočasne rozdelený na dve samostatné časti pre motorové vozidlá a pre nemotorových účastníkov cestnej premávky. Doprava bude vedená striedavo jednosmerne pre obidva jazdné smery a riadená bude cestnou svetelnou signalizáciou, prípadne v nevyhnutných prípadoch spôsobilými a náležite poučenými osobami,” informoval o obmedzení Okresný dopravný inšpektorát v Považskej Bystrici.
Dôvodom obmedzenej premávky je fakt, že na cestnom nadjazde nie je vybudovaný chodník. Ten, ktorý bude v budúcnosti slúžiť chodcom a cyklistom a spojí širšie centrum Púchova s miestnou časťou Nosice, by mal byť vybudovaný až o tri mesiace. Komplikácie pri výstavbe môže priniesť počasie a z prichádzajúcej zimy majú obavy aj niektorí miestni vodiči. Aj na facebookovom profile trenčianskej krajskej polície sa už objavili názory, že rozbiehajúca sa kolóna vozidiel na zasneženej vozovke v zúženom pruhu môže byť veľmi nebezpečná. “Okresný dopravný inšpektorát v Považskej Bystrici žiada motoristickú verejnosť, aby pri prejazde uvedeným úsekom cesty dbali o zvýšenú opatrnosť, plne sa venovali vedeniu vozidla, sledovali dočasné dopravné značenie a dopravné zariadenia a rešpektovali pokyny osôb určených na riadenie premávky,” uvádza vo svojom oznámení polícia.
Úsek Púchov – Považská Teplá je posledným v rámci projektu modernizácie železničnej trate z Bratislavy do Žiliny. Trať medzi Púchovom a Považskou Teplou sa po modernizácii skráti o takmer tri kilometre. Na stavbe budujú dva nové tunely – Milochov (1 861 metrov) a Diel (1 082 metrov). Pribudne štrnásť nových železničných mostov, šesť nových cestných mostov a štyri podchody pre cestujúcich. Zhotoviteľom modernizácie úseku je Združenie Nimnica na čele so spoločnosťou Doprastav, a. s. Stavba mala byť pôvodne hotová v januári 2020, aktuálny termín dokončenia je 15. december 2021.