Okrem zmiernenia prehrievania v lete radnica očakáva, že zeleň spomalí prúdenie vzduchu pri veternom počasí a poskytne chodcom aj priestor na krátky oddych. Ak sa popínavé rastliny rozrastú po celej konštrukcii, pribudnú na veľmi frekventovanom mieste stovky metrov štvorcových zelene. Pre čo najrýchlejšie zatienenie konštrukciu pokryje pohánkovec čínsky, ktorý dorastá do dĺžky až 12 metrov, pričom za rok narastie aj o 3 – 4 metre. Okrem toho sa po betónových pilótach lávky bude šplhať pavinič päťlistý, ktorý sa dokáže sám prichytávať o podklad. Súčasťou projektu bola výsadba briez previsnutých popri lávke. Na samotnej lávke, ktorou ľudia prichádzajú aj do mestskej polikliniky, budú aj rôzne kríky, kvety a okrasné trávy. Aj keď bola na zazelenenie lávky zvolená rýchlorastúca zeleň, na zarastenie konštrukcií si verejnosť bude musieť predsa len nejaký čas počkať.
Projekt zazelenenia lávky je podľa hovorkyne trnavskej radnice Veroniky Majtánovej ukončený. „Zhruba do konca týždňa by malo byť vydané kolaudačné rozhodnutie. Práce, ktoré sa na lávke momentálne vykonávajú, už s projektom nesúvisia, ide o opravu havárie kanalizačného potrubia,“ dodala Majtánová.
Betónové premostenie pre peších medzi historickým centrom Trnavy a sídliskom Družba bolo vybudované ešte v roku 1987. Dostať tieň na železobetónovú lávku, umiestnenú vo výške osem metrov nad frekventovanou cestou, bola jedna z najviditeľnejších úloh, ktorá vyplynula pre samosprávu zo stratégie adaptácie mesta na zmenu klímy, konkrétne na vlny letných horúčav. Trnava bola prvým slovenským mestom, ktoré malo vypracovanú a schválenú takúto stratégiu.
Peniaze na zatienenie a zazelenenie lávky získala samospráva z eurofondov určených na zelenú infraštruktúru prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu. Okrem peňazí do zazelenenia trnavská radnica investovala ďalších približne 300-tisíc eur do ošetrenia a spevnenia železobetónovej konštrukcie lávky.