Firma “objavila” jantárové plody divej ostružiny moruškovej alebo morušky, ktorá rastie v tundre a pridala ich do svojich jogurtov Actimel. Plodmi jej záhradnej odrody zase “obohatila” jogurty svojej ďalšej značky Activia.
To francúzskemu koncernu pomohlo znova dosiahnuť rast predaja oboch značiek jogurtov v 1. kvartáli tohto roka na ruskom trhu, ktorý je aktuálne štvrtým najväčším trhom spoločnosti.
Podľa Danone sa na týchto výsledkoch podpísali práve inovácie produktov s vyššou maržou a naopak, zníženie výroby produktov s nízkou maržou, ako je napríklad trvanlivé mlieko. Okrem plodov morušky idú v Rusku dobre na odbyt aj jogurty s divými čučoriedkami. Zdá sa, že spotrebiteľov na tamojšom trhu najviac lákajú výrobky, ktoré im pripomínajú tradičné lokálne chute.
Danone v uplynulých dvoch rokoch zápasilo s problémami v Rusku, ktoré bolo kedysi najväčším trhom spoločnosti. Objem jeho predaja v krajine aj vlani mierne klesol, ale vďaka vyšším cenám sa výrobcovi jogurtov podarilo dosiahnuť nárast tržieb o jednociferné číslo, ktoré tesne zaostalo za mierou inflácie.
Kurz ruského rubľa totiž v predchádzajúcich dvoch rokoch výrazne klesol a inflácia vyletela nahor pre nízke ceny ropy a tiež pre geopolitické napätie v regióne a sankcie Západu proti Moskve za jej prístup k Ukrajine.
Aj pivovarnícke skupiny Carlsberg a Heineken a výrobca spotrebného tovaru Unilever majú problémy s poklesom dopytu v Rusku.
Tlak na tamojších spotrebiteľov by sa však mal tento rok zmierniť. Signalizuje to vývoj inflácie. Medziročné tempo jej rastu sa v marci spomalilo na 7,3 % zo 16,9 % v minulom roku.
Francúzsky potravinárskych gigant v roku 2010 kúpil ruského producenta mliečnych produktov Unimilk. Danone vďaka tomu získalo 21,8-% podiel na ruskom trhu, ktorý bol po akvizícii Unimilk jeho najväčším trhom. Ale podiel tržieb z Ruska na celkovom obrate koncernu sa vlani znížil na 7 % z 11 % v roku 2013.
V snahe zredukovať negatívny vplyv menových kurzov Danone presvedčilo niektorých svojich dodávateľov, napríklad spracovateľov ovocia, či baliarne, aby si otvorili pobočky v Rusku a mohol tak od nich nakupovať za ruble. Danone poskytuje tiež úvery ruským farmárom, aby si zabezpečil dodávky kvalitného mlieka.