Nové pravidlo odsúhlasilo 623 europoslancov, proti bolo 57. Talianska poslankyňa Elisabetta Gardiniová, ktorá návrh predložila, uviedla, že došlo k veľmi pozitívnej dohode, pri ktorej ide o dôležitú rovnováhu medzi ochranou životného prostredia a konkurencieschopnosťou európskych firiem.
Návrh podľa zverejnených informácií vypočítava limit emisií oxidu uhlíka, dusíka, uhľovodíka a pevných častíc podľa typu a výkonu motora. Zároveň stanovuje od kedy majú začať výrobcovia limity uplatňovať. Konkrétne termíny sú určené na roky 2018 a 2019.
Europarlament svoje rozhodnutie odôvodňuje tvrdením, že stroje, ktoré nie sú určené na dopravu na cestách, vrátane plavidiel, majú na svedomí v atmosfére 15 percent všetkých emisií dusíka a 5 percent emisií pevných častíc.