Berlín 22. júna 2017 (HSP/Foto: TASR/AP-Eugene Hoshiko)
Už viacero berlínskych štvrtí, najnovšie Charlottenburg-Wilmersdorf, vyšlo so zákazom verejnej “sexistickej reklamy”, ktorá predstavuje hlavne ženy ako predmet túžby
Zhromaždenie miestneho zastupiteľstva v Charlottenburg-Wilmersdorf rokovalo o tom, ako zakázať provokatívne reklamné pútače v uliciach mestskej štvrte.
Podľa novín Tagesspiegel, 23-ročný miestny predseda Ľavicovej strany Niklas Schenk pritom vyhlásil, že “ženské telá nemajú byť predstavované ako komerčne dostupný predmet, tovar či výrobok”. Ide napríklad o plagáty, na ktorých je “žena s naaranžovaným úsmevom sporo odetá alebo jej oblečenie bezdôvodne až príliš prilieha k telu, zatiaľ čo muž je plne a pohodlne oblečený (napríklad v obleku)”.
Pod pojmom “sexistická reklama” sa myslí hlavne žena ako objekt túžby, ale aj jej “diskriminácia” zobrazením ako “(zámerne) slabá, hysterická, hlúpa, nezodpovedná, naivná, ovládaná emóciami a pod.”.
Hoci definitívny zákaz ešte nebol prijatý, táto mestská berlínska štvrť nasleduje kroky štvrte Kreuzberg-Friedrichshain (kde platí zákaz už od začiatku roka 2014) či Pankow (od roku 2015). V nich zákaz funguje celkom dobre, čo potvrdzuje aj členka komisie pre ženy a rovnosť v Kreuzbergu Petra Kochová Knobelová, ktorá doteraz nepočula žiadne ďalšie sťažnosti po prijatí tohto rozhodnutia.