Úsek Strečno – Lipovec – Vrútky bude dlhý vyše 14 kilometrov a povedie aj atraktívnym prostredím Strečnianskych meandrov. Podľa odborníka na cyklodopravu pre ŽSK Dušana Kubičku je zaujímavé aj technické riešenie cyklotrasy. “Ide o najnáročnejší úsek v rámci celej Vážskej cyklomagistrály. Prichádza tam do úvahy niekoľko zaujímavých stavebných prvkov – od dvoch nových mostov ponad rieku Váh, rekonštrukcie dvoch existujúcich lávok, až po špeciálnu lávku, ktorá bude priechodná pre živočíchy,” skonštatoval Kubička.
Kraj už má spracovanú dokumentáciu k územnému rozhodnutiu, v ktorom má približne 40 súhlasných stanovísk. Doteraz však nemohol o územné rozhodnutie požiadať, nakoľko nebol ukončený proces EIA. “Procesy posudzovania vplyvov stavieb cyklotrás na životné prostredie sú mimoriadne náročné. Bez tohto dokumentu by sme sa však nepohli ďalej. Hľadali sme také riešenia, ktoré sú síce stavebne zložitejšie, ale ich dopad na životné prostredie bude minimálny,” uviedla predsedníčka ŽSK Erika Jurinová s dodatkom, že celý proces výstavby bude finančne náročný a aj preto sa župa mieni uchádzať o eurofondy.
Úsek Strečno – Lipovec – Vrútky je súčasťou Vážskej cyklotrasy, ktorá zabezpečí prechod cyklistov naprieč štyrmi samosprávnymi krajmi od sútoku rieky Váh až po prameň Čierneho Váhu. Jej najdlhšia časť, merajúca vyše 160 km, by mala viesť práve Žilinským krajom. Unikátom bude cyklodopravný tunel na úseku medzi Šútovom, Kraľovanmi a Stankovanmi, na ktorý chce kraj využiť nevyužívaný starý železničný tunel.