Ak chcete pochopiť tento trend, pozrite sa na tohtoročnú Pekingskú Auto Show. Na akcii sa objavilo 1 022 nových modelov, z toho 174 malo elektromotor. Z týchto 174 elektromobilov bolo čínskymi spoločnosťami vyrobených 124 modelov.
To znamená, že 7 z 10 automobilov na elektrický pohon predstavených na show bolo vyrobených v Číne, ale skutočnosť, že sa Čína stala hlavným výrobcom a trhom pre elektromobily, ide ďaleko nad rámec jednej automobilovej show.
V roku 2017 Čína vyrobila 595 000 elektrických vozidiel a predala 579 000 kusov, hovorí Quartz. To je obrovský rozdiel v porovnaní s USA, kde za minulý rok bolo vyrobených 200 000 elektrických vozidiel a v rovnakom roku predaných 195 000 kusov.
Ázijskí susedia Číny, Japonsko a Južná Kórea, vyrobili 98 000 a 30 000 vozov a predali 52 000 a 14 000 kusov za rok 2017.
Medzitým štátne údaje Číny ukazujú na ešte vyššie objemy predajov. Podľa Čínskej asociácie výrobcov automobilov (CAAM) Čína v roku 2017 predala 777 000 elektrických vozidiel, čo je o 53% viac, než tomu bolo v roku 2016. USA sa naopak stále spomaľujú v predaji elektromobilov. V porovnaní s rokom 2016, kedy predali199 000 kusov, si v minulom roku pohoršili o 4 000 predaných vozov.
To nie je prekvapivé, keďže čínsky priemysel elektromobilov stimuluje vláda, ktorá vyjadrila svoj zámer dominovať na svetovom trhu. V skutočnosti Komunistická strana Číny plánuje, že k roku 2020 12 % predajov všetkých áut budú autá na elektrický pohon, informuje South China Morning Post.
Nesmie sa však zabúdať, že čínska elektromobilová revolúcia je vo svojej podstate reakciou na problém znečistenia ovzdušia v krajine, ktoré je v niektorých mestách kritické. Čím viac takých vozidiel bude na čínskych uliciach v budúcnosti, tým lepšie sa tam bude dýchať.