Dňa 13. februára by mala vstúpiť do predaja nádejná česká hra “Kingdom Come: Deliverance” (Kráľovstvo prichádza: Vykúpenie). Na vývoji hry sa podieľalo pražské štúdio Warhorse, na čele ktorého stojí zakladateľ Daniel Vávra. Ten sa okrem iného zúčastnil aj na vývoji hier “Mafia 2” a “Hidden & Dangerous”.
Obsah hry sa odohráva v dobách neskorého stredoveku v českých krajinách. Práve touto skutočnosťou chce štúdio zaujať potenciálnych záujemcov, pretože v dnešnej dobe je málo hier z tohto obdobia, a ak aj nejaké sú, neodzrkadľujú verne toto prostredie.
Avšak medzi hráčmi sa našli aj takí, ktorí si myslia, že história v hre nie je zobrazená tak, ako má byť a chýbajú v nej rôzne etniká. Autor tak podľa nich koná preto, že je skrytý extrémista.
Daniel Vávra už od začiatku vývoja hry zdôrazňoval, že hra bude svojim spracovaním jedinečná a bude sa snažiť čo najvernejšie odzrkadliť históriu. Veľký dôraz dával hlavne na spracovanie súbojov a bitiek, na ktorých spolupracoval s rôznymi školiteľmi šermu.
Do Vávru sa na Twitteri pustili aj zahraniční užívatelia, ktorým prišlo pokrytecké obhajovať absenciu iných ras kvôli historickej presnosti. Tvrdia, že už podľa dobových umeleckých diel boli autorom iné rasy známe.
Námietky vývojárov, že na danom území sa v tomto čase iné rasy vyskytli len veľmi zriedka, neboli akceptované. Vávru kritika rozhorčila, pretože stanovisko kritikov podľa jeho slov upiera Európanom právo na vlastnú históriu.
Podobná situácia sa odohrala aj v roku 2015, keď na trh vstúpila hra Zaklínač 3. Americký recenzent vtedy tiež napísal, že v hre chýbajú iné rasy než európska.
Podľa českého herného časopisu Gamebro však takéto rozbroje hre skôr pomáhajú, ako škodia.






















