Bratislava 26. novembra 2014 (TASR/HSP/Foto:TASR)
Podľa Beblavého predložnený a schválený pozmeňovací návrh z dielne ministerstva financií ustanovuje cenový limit pre štátne a rozpočtové príspekové organizácie, ktorý platí už 14 rokov
V júli minister Kažimír navrhol obmedziť podnikateľom možnosť nákupu áut – zjednodušene povedané tak, aby obmedzili nákup osobných áut nad 48.000 eur. Ja som navrhol a niekoľko sto ľudí podpísalo petíciu, aby to isté platilo aj pre verejný sektor. Svoju pripomienku som formuloval veľmi precízne. Už uznesenie prvej Dzurindovej vlády z roku 2001 (594/2001) totiž ustanovilo cenové limity pre štátne rozpočtové a príspevkové organizácie. S tými preto problém nie je. Problém je s verejnými organizáciami, ktoré nie sú “štátne”, ale sú “verejné”. Napríklad Národná banka Slovenska, Univerzita Komenského a mnohé obce či VÚC. To sú práve miesta, kde sme videli nákupy tátošov výrazne nad touto hranicou. Minister Kažimír v auguste slávnostne oznámil, že túto hromadnú pripomienku prijíma. Nič však neurobil. Preto som na minulej schôdzi podal pozmeňovací návrh, ktorý by to zabezpečil. Minister Kažimír ho odmietol.
Dnes predložili a schválili pozmeňovací návrh z dielne ministerstva financií, ktorý rieši dávno vyriešené – ustanovuje totiž cenový limit pre štátne rozpočtové a príspevkové organizácie, ktorý už 14 rokov platí. NBS, UK, každý primátor a iný verejnoprávny papaláš bude môcť naďalej robiť, čo chce.
Ministrovi financií som v rozprave povedal, že hoci nejde o zásadnú politickú vec, je to veľká hanba. Ak sa im nechce obmedzovať nákupnú cenu áut, nech si to verejnosti zdôvodnia. Ale uzákoniť dávno uzákonené a reálne nevyriešiť problém, to je tak… príznačné pre Smer.
mž